1. #1

    funderar på ny moppe!!

    VIlken moppe skulle ni rekomendera?
    Har tittat på ludix, och gilera rcr. vad tycker ni?

  2. #2

  3. #3
    Slider

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Aerox, köp min för 16 000
    Mim var billigare

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    VIlken moppe skulle ni rekomendera?
    Har tittat på ludix, och gilera rcr. vad tycker ni?
    am6 är ju alltid vänligt att hålla på med

    kolla denna om du är intresserad (prutning allowed)

    http://www.blocket.se/eslov/Motorhis...tm?ca=23_2&w=0

  7. #7
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Beror ju på vad du vill ha helt enkelt.

    Crossmoppe - Den bästa enligt många och en helt värdelös moped enligt många.

    Fördelar med crossmoppe: Väldigt stabil, det går att åka i skogen om man tycker om det och de är roligare att köra (enligt mig) och alla crossmoppar har manuell växellåda.
    Väldigt oömma. De flesta crossmopederna (Derbi Senda, Rieju Drac, MH Furia.) m.f bara går och går!

    Nackdelar: De drar lite mer bensin än scootrar i regel och väldigt ofta saknas fotpinnar till passageraren.


    Scooter - En väldigt bra "bad-moppe" enligt mig. Man hoppar på med flip flop och åker ner till badet och chillar.

    Fördelar med scooter: Drar lite bensin, bara att gasa du slipper att växla och du kan åka i nya vita skor utan de blir
    skitiga pga växelpedalen som finns på crossmopeder.


    Nackdelar:
    Väldigt ostabila mot crossmopeder, de tål inte lika mycket stryk, plastkåpor överallt som går sönder vid vurpor.


    Det beror på helt enkelt vad man tycker om.... men mitt egna förslag är att du ska köpa en crossmoped! Så hemskt mycket roligare i längden
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Beror ju på vad du vill ha helt enkelt.

    Crossmoppe - Den bästa enligt många och en helt värdelös moped enligt många.

    Fördelar med crossmoppe: Väldigt stabil, det går att åka i skogen om man tycker om det och de är roligare att köra (enligt mig) och alla crossmoppar har manuell växellåda.
    Väldigt oömma. De flesta crossmopederna (Derbi Senda, Rieju Drac, MH Furia.) m.f bara går och går!

    Nackdelar: De drar lite mer bensin än scootrar i regel och väldigt ofta saknas fotpinnar till passageraren.


    Scooter - En väldigt bra "bad-moppe" enligt mig. Man hoppar på med flip flop och åker ner till badet och chillar.

    Fördelar med scooter: Drar lite bensin, bara att gasa du slipper att växla och du kan åka i nya vita skor utan de blir
    skitiga pga växelpedalen som finns på crossmopeder.


    Nackdelar:
    Väldigt ostabila mot crossmopeder, de tål inte lika mycket stryk, plastkåpor överallt som går sönder vid vurpor.


    Det beror på helt enkelt vad man tycker om.... men mitt egna förslag är att du ska köpa en crossmoped! Så hemskt mycket roligare i längden
    EYYY FURIA = Fotpinnar

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Kvalité får man med på köpet hos mig

    Vad jag vet så drar scoots mer soppa än en crossmoppe?
    Ialf när det gäller trimmning ?
    man kan ju få en cross moped och dra 5 liter milen om man väljer att köra på 1^^

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in