1. #1

    Puch dakota 69:a Växel hjälp. Kan även hjälpa er med era puch motorer om de är samma som min.

    Tjena! Blev medlem här nu för jag behöver lite hjälp med min puch motor. Jag kan väl skriva hur det kom fram till detta problemet. Jag var ute och körde i mars och då gick vevaxeln sönder. Den glappa upp och ner och var helt slutkörd men jag visste inte det så beställde cylinder etc. Men så satte jag på den och det funka ändå inte så jag bytte vevaxel och då fungera den.

    Iaf, jag monera ner hela motorn för att jag tappa några nållager ner i motorn när jag tog bort mittenlocket. Så jag montera ner allt och sedan tillbaka (det är så jag kan hjälpa er med era problem dessutom om jag nu kan.)

    Jag satte ihop allt och tvätta rent motorn från aluminuimspån (Hade bildats av gamla packningar) inget problem just nu. Men när jag satte ihop motorn så gick den igång efter 2 kicks och gick på bra tomgång.

    Men mitt problem just nu är att ingen växel går i. Spaken är stenhård både upp och ner och bara när jag har handen på spaken och skakar upp och ner så hoppar en växel in och ut hur som helst 1-3 spelar ingen roll.

    Vet ni vad jag kan ha satt ihop fel? Kanske någon kugg från växelarmen in till den trumman vi satte någon kugg fel, eller satte ihop den trumman fel?

    Tack för svar / Mvh, Martin S.

  2. #2

  3. #3
    Låter som om du har satt ihop allt lite galet, om du tittar i "guider" här på moppenet, och sedan veterandelen, så finns där en guide med väldigt bra beskrivning på exakt hur allt ska sitta! Kanonbra guide, rekomenderar starkt!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in