1. #1

    Gasar av sig själv

    Jag har en aerox -07. när jag statar den så börjar den bara gasa och det går inte att få stopp på den, vad ska jag göra(den gasar av sig själv när jag kör oxå)

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Felpost

    Ska ligga Scooter - Motor

    Ont: starta inte skiten då!

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Vild hoj du har!


    Onödigt inlägg, varning utdelad.
    / Crisse
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    7st avstängda p.g.a internetmobbning. Omogna babianer är var ni är...
    du själv då? du kallar ju folket "omogna babianer".

  5. #5
    Flyttar till passande forum.

    Låter som tjuvluft eller att trotteln hängt sig. Skruva av insug och förgasare och kontrollera om det finns sprickor eller trasiga packningar. Passa på att göra rent och kolla över förgasaren så inget är fel där.

  6. #6
    jag är ingen mekar kille så hur vet jag om det är typ fel på förgasarn?

  7. #7
    jeflar vilken frän moped jag skulle också vilja ha en som gasade utav sig själv. fatta skönt

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av selander Visa inlägg
    jeflar vilken frän moped jag skulle också vilja ha en som gasade utav sig själv. fatta skönt

    Kolla Throteln så den inte har hängt sig
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  9. #9
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Vild hoj du har!

    Onödigt inlägg, varning utdelad.
    / Crisse
    Citat Ursprungligen postat av Midrace Visa inlägg


    Onödigt inlägg, varning utdelad.
    / Crisse
    Citat Ursprungligen postat av selander Visa inlägg
    jeflar vilken frän moped jag skulle också vilja ha en som gasade utav sig själv. fatta skönt
    Varför håna honom? Han kan ju uppenbarligen inte så mycket. Svara snällt och välkomna honom till forumet istället.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  10. #10
    gashäng ? Vajern kanske har hackat upp sig o ger fullt ?

  11. #11
    den gasar inte fullt hela tiden, hur kollar jag så att inte throtteln har hängt sig?

  12. #12
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    mopeden är trasig, helt klart!

    nejdå, men ta loss luftfilter/luftburk från förgasaren. i mitten av förgasaren ser du en grej som rör sig uppåt när du gasar. om den liksom är uppe när du inte gasar, är det antagligen något med att vajern har fuckat.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #13
    Funkar det inte med att kika på throtteln är det som sagt mest troligen vajern. Du kan testa rycka i gasvajern lite vid styrstammen och känna om vajern "släpper efter". Hade ett likadant problem nyligen med min Stalker. Behövde bara byta gasvajern som gick från gashandtaget till Y kopplingen under fotplattan. Hoppas allt löser sig

  14. #14
    Skulle nån kunna ge en DETALJERAD steg för steg guide som jag ska göra med enkla uttryck? (A) det skulle vara kung!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in