1. #1

    fattas en sak i förgasaren - spelar det någon roll?

    Jag köpte en 19mm fögge på moppenet och har fixat allt o moppen går bra, nu till min fråga. Börja med att kolla denna länk http://twostroke.se/product.asp?product=18929
    den där vita grejjen ska ju sitta vid trotteln, jag antar att den ska göra så att den sitter på sin plats.

    Jag har iallafall ingen sånn och mopeden går bra iallafall och jag kommer förmodligen fortsätta köra såhär, det ända jag är rädd för är att den skulle kunna fastna i gas läge så att mopeden inte stannar? skulle det kunna hända, finns de nån nackdel med att inte ha den där saken?

    Kommer förmodligen idiotstämplas av någon men om ni inte skriver för att hjäklpa så får ni gärna skriva någon annanstans! Tack på förhand, Karl!

  2. #2
    Det som kan hända är att nålen inte åker ner och tätar ordentligt så den får för mycket bränsle när trotteln är i något annat läge än fullgas, kan resultera i att den varvar av sig självt och ev surar ner sig.

    Du kan bygga en egen genom att skära ut en plåtbit och göra hål för nål och gaswire.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in