Ämne: senda skakar

  1. #1

    senda skakar

    hej mnf! jag tänkte bara fråga om det är någon som har någon ide på vad det kan vara som skakar på min senda. Precis när man kommer upp i mellanregistret skakar det som mest. sen går det över när man kommer på högre varv.Jag är tacksam för svar

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av izak3 Visa inlägg
    hej mnf! jag tänkte bara fråga om det är någon som har någon ide på vad det kan vara som skakar på min senda. Precis när man kommer upp i mellanregistret skakar det som mest. sen går det över när man kommer på högre varv.Jag är tacksam för svar
    Kolla så inte motorbultarna har lossnar. Så spänn dom mer.
    Annas kan de ha med dåligt lager/vev. Eller har de varit så hela tiden du haft sendan?

  3. #3
    det har varit så hela tiden men jag tycker om det var lagrena borde den ju skaka på alla varv?

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av izak3 Visa inlägg
    det har varit så hela tiden men jag tycker om det var lagrena borde den ju skaka på alla varv?
    Har du rätt i! Är det inte bara så att derbi senda ska skaka så då

  5. #5
    nja tror inte det. lever som fan gör det och fästet till cdin är av :/ vet dock ej om det har med vibrationerna o göra men antagligen är de det. Jag vet att derbi sägs kunna skaka på höga varv men än så har jag strypt cdi och när man ligger på max på den skakar det inte.

  6. #6
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Sendorna brukar alltid skaka lite av min egna erfarenhet.
    Men testa som sagt att dra åt motorbultarna en aning och lyssna
    efter missljud från motorn.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  7. #7
    tycker dom nya sendorna skaka mycke när man kommer upp i varv

  8. #8
    Precis så var det när ett av mina motorfästen hade brustit. Annars kan det vara fel på lagerna, såväl ramlager som hjullager. Annars kan jag inte tänka mig att det kan vara något annat än det jag nämnt.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  9. #9
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    derbi senda vibrerar en del vid högre varv.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  10. #10
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Kolla hjullagerna! Min Senda började skaka riktigt mycket, men jag fortsatte köra vilket resulterade i att hela navet blev skrot. Blev inte billigt heller!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  11. #11
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    kolla allt som har fästs med skruv .
    Har haft endel crossar osv och när ja kom precis innan effektbandet så började det skramla över allt .
    Drog åt kåpor , avgasrör , motor skruvar osv sen vart det tyst på de
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  12. #12
    Är det inte så att EBS motorn bara är sådan? Har kört Am6, D50BO och EBS och EBS skakar överlägset mest. Har hört något om att dem motorerna saknar balansaxel vilket då gör att dem skakar så. Rätta mig om jag har fel.

  13. #13
    Ebs skakar ju, som flera skrivit aningen mer än andra moderna motorer. Tror de är motor fästena som sitter lite löst, de va de för mig iaf sedan finns de ebs motorer med balans axel men sitter inte i de flesta. så du skulle ju kunna köpa till de drev och själva axeln som behövs och sätta i en om du vill minska vibrationerna.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Hyper_osten Visa inlägg
    Ebs skakar ju, som flera skrivit aningen mer än andra moderna motorer. Tror de är motor fästena som sitter lite löst, de va de för mig iaf sedan finns de ebs motorer med balans axel men sitter inte i de flesta. så du skulle ju kunna köpa till de drev och själva axeln som behövs och sätta i en om du vill minska vibrationerna.
    var kan man köpa det och vad kostar det? sen undrar jag också för den la typ ner nu. Den lägger av när den får lite motstånd :/ det går o varva ut i friläge och så men den dör om man ger mer än typ halvgas på treans växel. Det är väldigt konstigt eftersom den fungerat bra ett långt tag nu... Den lade bara av mitt ute på vägen. Någon som har en ide?

  15. #15
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    derbi motorerna har ingen balansaxel kan jag tillägga
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av izak3 Visa inlägg
    var kan man köpa det och vad kostar det? sen undrar jag också för den la typ ner nu. Den lägger av när den får lite motstånd :/ det går o varva ut i friläge och så men den dör om man ger mer än typ halvgas på treans växel. Det är väldigt konstigt eftersom den fungerat bra ett långt tag nu... Den lade bara av mitt ute på vägen. Någon som har en ide?
    citerar mig själv det med att den cpade e fixat vi skruvade lite på tomgångsskruven så funkade det

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in