1. #1

    Vilket munstycke ?

    jag undrar vilket munstycke som är bäst till en Beta rr 05 ( am6 ) men 50 cc och ett turbo kit rör ?
    IFK GÖTEBORG <3

  2. #2
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av adaam Visa inlägg
    jag undrar vilket munstycke som är bäst till en Beta rr 05 ( am6 ) men 50 cc och ett turbo kit rör ?
    Är olika från moped till moped men runt 80-85 typ.

    Dock finns det ju en munstycks tråd så förstår inte varför du inte använder den istället bara för att skapa en ny tråd.
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  3. #3
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    åh va man ska bli trött på sånna här trådar .

    MAN FÅR TESTA SIG FRAM!

    Sen kan man ju läsa lite , och googla runt .
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    åh va man ska bli trött på sånna här trådar .

    MAN FÅR TESTA SIG FRAM!

    Sen kan man ju läsa lite , och googla runt .
    ja skrev detta för att jag inte pallar ligga pengar på saker som jag inte kommer använda senare te.x munstycken.
    IFK GÖTEBORG <3

  5. #5
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av adaam Visa inlägg
    ja skrev detta för att jag inte pallar ligga pengar på saker som jag inte kommer använda senare te.x munstycken.
    Varför böt du då rör om du är snål nog och inte kan lägga pengar på så billiga saker som munstycken?
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Varför böt du då rör om du är snål nog och inte kan lägga pengar på så billiga saker som munstycken?
    Han förklarade ju just det.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Varför böt du då rör om du är snål nog och inte kan lägga pengar på så billiga saker som munstycken?
    det var inte så ja mena, pengarna på dom är inget gämfört vad jag har lagt ut på moppen men ja tycker att det käns lite kontigt att lägga ut pengar på massa test grejer.
    IFK GÖTEBORG <3

  8. #8
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av adaam Visa inlägg
    det var inte så ja mena, pengarna på dom är inget gämfört vad jag har lagt ut på moppen men ja tycker att det käns lite kontigt att lägga ut pengar på massa test grejer.
    Lovar att det är billigare att köpa 10st munstycken för 250spänn än en ny cylinder i veckan.
    Krävs inte många timmar för att få en moped att gå suveränt från att den var uselt inställd.

    Antar att du har original gasare. Dellorto 12an dvs, börja med 95 munstycke och gå sedan neråt
    med 5 storlekar i taget. 95,90,85,80 dvs. Skulle gissa på att den går bäst med 74-85 nånstans!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  9. #9
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av adaam Visa inlägg
    det var inte så ja mena, pengarna på dom är inget gämfört vad jag har lagt ut på moppen men ja tycker att det käns lite kontigt att lägga ut pengar på massa test grejer.
    okej , lycka till att få moppen att gå bra då
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  10. #10
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av adaam Visa inlägg
    det var inte så ja mena, pengarna på dom är inget gämfört vad jag har lagt ut på moppen men ja tycker att det käns lite kontigt att lägga ut pengar på massa test grejer.
    Lovar att det är billigare att köpa 10st munstycken för 250spänn än en ny cylinder i veckan.
    Krävs inte många timmar för att få en moped att gå suveränt från att den var uselt inställd.

    Antar att du har original gasare. Dellorto 12an dvs, börja med 95 munstycke och gå sedan neråt
    med 5 storlekar i taget. 95,90,85,80 dvs. Skulle gissa på att den går bäst med 74-85 nånstans!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Lovar att det är billigare att köpa 10st munstycken för 250spänn än en ny cylinder i veckan.
    Krävs inte många timmar för att få en moped att gå suveränt från att den var uselt inställd.

    Antar att du har original gasare. Dellorto 12an dvs, börja med 95 munstycke och gå sedan neråt
    med 5 storlekar i taget. 95,90,85,80 dvs. Skulle gissa på att den går bäst med 74-85 nånstans!
    aah jag tänkte köpa 95 och sen om de inte funka 90, jag har 85 nu och det funkar inte bra
    IFK GÖTEBORG <3

  12. #12
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av adaam Visa inlägg
    aah jag tänkte köpa 95 och sen om de inte funka 90, jag har 85 nu och det funkar inte bra
    Vad menar herren med att "det inte funkar bra"
    Har du tagit dit en titt på tändstiftet? Är det ljust eller mörkt?
    Gyllenbrunt är vad du ska gå efter på tändstiftet
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Vad menar herren med att "det inte funkar bra"
    Har du tagit dit en titt på tändstiftet? Är det ljust eller mörkt?
    Gyllenbrunt är vad du ska gå efter på tändstiftet
    man får vänta länge tills den börjar axxa någolunda bra, ja köpte nytt idag så vet inte än
    IFK GÖTEBORG <3

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in