-
2011-04-17, 05:01 #1
Några frågor angående cylinder
Hej!
Har försökt att söka men har inte hittat några bra svar, vet inte om det finns eller om jag bara sökt dåligt här på forumet.
Det jag undrar är, vad är skillnaden på aluminium och gjutjärns cylindrar? Skriv gärna för och nackdelar på bägge.
Sen får någon gärna länka en bra ersättnings cylinder för en originalmotor till en Aerox. Har kollat lite på denna: http://twostroke.se/product.asp?product=13182 Tycker den verkar vara hyffsad, någon som vet om det är något att ha?
Sen är det ju det där med 10 eller 12mm kolvbult eller vad det var, vad är det jag ska ha? Det sitter original vev i motorn om det har något med det att göra.
Sen undrar jag om någon tycker jag ska klyva motorn och byta vev, ramlager eller något sånt? Eller kommer det att hålla ett tag till? Mopeden har gått ca 1500 mil.
Mvh
-
2011-04-17, 10:10 #2
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 14
Om du har orginal vev så är den 10mm diameter på kolvbulten om du ska köra med orginal cylinder eller med en lätt sport setyup
-
2011-04-17, 10:40 #3
-
2011-04-17, 13:24 #4
Okej, tack så mycket för svaret.
Okej, vill gärna ha en lite mera kräm än vad det var i original cylindern, vet du om det är stor skillnad från original?
Någon får gärna annars länka en 50cc cylinder som ger en liten extra knuff tillskillnad från originalcylindern. Dock vill jag inte att det ska vara någon stor skillnad från orignalcylindern.Senast redigerat av MattiasG den 2011-04-17 klockan 13:47.
-
2011-04-17, 19:25 #5
Ber om ursäkt för dubbelpost men skulle behöva veta en bra ersättnings cylinder. Någon gärna med lite extra kraft. Men inte mycket.
-
2011-04-17, 23:06 #6§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.