1. #1

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    Tjenare!
    Börjar bli jävligt trött på detta problem! Bensinen når inte in i cylindern.
    Va nere senast för 10min sen, la packningsmassa mellan insug - membran
    och membran - blocket. Byte nipplen på insuget till model större så vakuumslangen sitter på ordentligt. men den får ingen bensin. Bensinen kommer till förgasaren men kommer inte vidare.
    När jag märkte att den inte fick bensin så slängde jag iväg en 13 nyckel och de blev ett hål i garage dörren..

    Vet någon felet?

    Och om du ser detta ReDoZz, ge mig tips för du kan din sak

    Tack på förhand!
    det kan ju vara så att förgasaren är igen satt sen är du säker på att vakumkranen funegrar 100%

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    bensinen kommer ner till flotören iallafall. och om man tar los bensin slangen och kickar så kommer de bensin!
    blir täntstiftet blöt efter en stunds kickning?

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    nej de är de som är problemet. de är snus torrt
    kolla detta

    Bensinkranen stängd--- Öppna kranen
    Bensinen slut i tanken --- Fyll på bensin
    Bensinslangen igensatt--- Rengör slangen och bränslefiltret
    Bensinslangen klämd --- Byt slang
    Förgasarmunstyckena igensatta --- Rengör förgasaren
    Silen i bensinkranen igensatt--- Rengör silen
    Lufthålet i tanklocket igensatt --- Rengör detta
    Flottören eller nålventilen har Lossas. Rengör även flottörens
    fastnat i stängt läge --- styrning i botten på flottörhuset

    pröva byta förgasare eller så kanske du vehöver bestycka upp förgasaren

  7. #7
    Då är det väl fel på föggen. Har du ingen annan liggandes?

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    kan nog utesluta allt de. För bensinen når lixom förgasaren men skickas inte vidare


    Har bara 2 original 12mm förgasare, och vågar inte sätta på dom ifall den skär.
    men ska gå ner och kolla på flottören imon. Bilder kommer kanske på förgasaren för jag är inte så insatt i själva förgasar delen
    är nog inte så stor risk att den skär om du bestyckar den rätt och bara låter moppen gå igång sen bara stänger av den dvs du behöver inte tokvarva när den hoppar igång

  10. #10
    Kom problemet plötsligt eller har du bytt något tex cylinder förgasare eller nåt annat?

    Har du original gürtner förgasare på?

  11. #11
    roxxors avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    nissafors/värnamo
    Inlägg
    913
    dock har jag inga munstycken hemma till original förgasaren

    Kom problemet plötsligt eller har du bytt något tex cylinder förgasare eller nåt annat?
    '
    haft av cylindern, hela insugskittet, variatorn och kopplingen i vintras. för jag kollade igenom hela mopeden. (dock inte bytt något)
    Sen satte jag ihop han för ca 2månader sen och haft samma problem sen dess..
    Har du original gürtner förgasare på?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    går det inte med våld så går det med mer våld och går det sönder så var det trasigt från början

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    Hjälp hade uppskattats!
    vad kan felet vara? bensinen kommer ner till flottör skålen. Men den stannar där, kommer inte vidare.
    Jag skulle nog gissat på att vacum slangen strular kolla den!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  14. #14

  15. #15
    men kolla flotören
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  16. #16
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Vakum är skit när det inte fungerar! Jag tycker du ska konvertera din vakumpump så den
    rinner konstant. Det gjorde jag på min neos hade massa problem med den vakumskiten, körde
    bara in en mejsel i vakummembranet och så rinner det bensin konstant ner till gasaren
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  17. #17
    roxxors avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    nissafors/värnamo
    Inlägg
    913
    kommer bilder senare ikväll på hur de ser ut i flottören. Är dålig på de där med förgasare

    Vakum är skit när det inte fungerar! Jag tycker du ska konvertera din vakumpump så den
    rinner konstant. Det gjorde jag på min neos hade massa problem med den vakumskiten, körde
    bara in en mejsel i vakummembranet och så rinner det bensin konstant ner till gasaren
    de kanske man ska kolla då! men då kan man ju inte stänga av bensinen. Men de går ju köpa en bensinkran och koppla på.
    Men vad ska jag göra med vakuum anslutningen (på insuget) isånafall, bara plugga igen?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    går det inte med våld så går det med mer våld och går det sönder så var det trasigt från början

  18. #18

  19. #19
    har samma problem med min looxor har gjört ren hela förgasare men bensinen gå inte vidare,tände lite med vara startgas 2 sekunder

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in