1. #1

    Moppen driver inte som den ska

    Jo, har lite problem med moppen och vart kan vara det bästa stället att söka hjälp på om inte ett moped forum?

    Jag har en Baotian Sprint, den har stått utomhus i 1 år.
    Men så igår testade jag att starta den, den startade inte så jag rengjorde tändstiftet men den ville ändå inte så jag testade med startgas, då startade den.
    Så skulle jag ta ut den på en provtur så vill den inte driva som den ska?
    Har inte bytt drivrem eller vikter eller liknande innan. Så kan inte va något sånt?
    Har även skruvat loss variatorkåpan och drivremmen är INTE av.
    Då den driver "lite".. jag åkte en bit, 25km/h i nedförsbacke! Hehe..

    Så snälla alla moppekunniga! Behöver verkligen hjälp!

  2. #2
    Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    432
    Citat Ursprungligen postat av Kalan Visa inlägg
    Jo, har lite problem med moppen och vart kan vara det bästa stället att söka hjälp på om inte ett moped forum?

    Jag har en Baotian Sprint, den har stått utomhus i 1 år.
    Men så igår testade jag att starta den, den startade inte så jag rengjorde tändstiftet men den ville ändå inte så jag testade med startgas, då startade den.
    Så skulle jag ta ut den på en provtur så vill den inte driva som den ska?
    Har inte bytt drivrem eller vikter eller liknande innan. Så kan inte va något sånt?
    Har även skruvat loss variatorkåpan och drivremmen är INTE av.
    Då den driver "lite".. jag åkte en bit, 25km/h i nedförsbacke! Hehe..

    Så snälla alla moppekunniga! Behöver verkligen hjälp!
    Är helt kass på scootrar men skulle tro att det har något med kopplingen att göra, att inte kopplingen griper tag i kopplingsklockan ordentligt
    Edit: Att kopplingen slirar asså
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

  3. #3
    Okej, hur kollar jag det? Har du någon bra guide?

  4. #4
    Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    432
    Citat Ursprungligen postat av Kalan Visa inlägg
    Okej, hur kollar jag det? Har du någon bra guide?
    Kolla så att kopplingen inte är rostig o dan, kolla hur "backarna" eller vad dom heter ser ut, om du ska göra det måste du ha tillgång till en muttersmack :p
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

  5. #5
    Okej, tack så mycket! Blir till att felsöka lite idag!

  6. #6
    jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    Varvar den som den ska ?
    "blöddrar"/"böööhar" den ?
    Nej, den varvar inte som den ska.. Precis som du säger.

  9. #9
    jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

  10. #10
    Får fixa en film lite senare, är det lugnt?

  11. #11
    Jo, har kollat.. Vikterna är inte riktigt runda, varenda en är lite "kantig".
    Dom är lite platt på själva vikterna, ska det vara så? Dom ska väl vara helt runda? måste köpa nya i så fall.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

  13. #13
    roxxors avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    nissafors/värnamo
    Inlägg
    913
    dock är de en helt annan variator
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    går det inte med våld så går det med mer våld och går det sönder så var det trasigt från början

  14. #14
    jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in