Ämne: Moppe?

  1. #1
    moppekillen
    Gäst

    Moppe?

    Hej är ny här på forumet! Tänkte börja med att köpa moppe och tänkte höra med er vad man ska ha... Har tittat på:
    1 peugeot blaster
    2 yamaha aerox
    3 yamaha jog
    4 derbi senda
    5 aprilia
    6 kom gärna med förslag.

    Ska köra helt original. vill ha en pålitlig moppe som drar lite bensin, som också är stark,
    skulle vara roligt om man också kan trimma den i framtiden

  2. #2

  3. #3
    moppekillen
    Gäst
    okej, tycker du att den är bra och pålitlig?

  4. #4

  5. #5
    Skulle ha kört på Aerox om jag ska vara helt ärliga, finns as mycket styling/trim till dem så du behöver inte trimma dem men kan styla dem riktigt ordentligt och det är VÄLDIGT lätt trimmade då det finns mycket att köpa till dem dock blir det inte så JÄTTE stor skilnad om du bara drar pluggarna i den men den går fint om man kör med lite vassare saker
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  6. #6

  7. #7
    Välkommen förresten till forumet!
    Jetforce är också annars bra orginal gör typ 50-60 org och o pluggad ~70 och med ett leovince gör den 85 ärliga (egna erfarenheter)
    och jävligt feeta dock svåra att hitta trim och styling till Tyvärr!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  8. #8
    CR7Aeroxs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    264
    Definitivt aerox
    Yamaha Aerox In My <3

    Har ett Leovince TT rör till aerox till salu!

  9. #9

  10. #10
    Satsa på Derbi Senda om du ska köra original eller någon annan växlad moped. Att köra original på den kanske inte är det roligaste men att köra original scooter är mycket tråkigare. Kolla gärna Rieju, Beta, och yamaha också dom har bra utbud att växlade mopeder.

  11. #11
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    rieju drac är jävligt sköna, och går att göra dom riktigt snygga. dock börjar dom flesta bli nerkörda och fuckoåkta IMO.
    derbi senda är jävligt snygga org som stylade. ska du köra scoot skulle jag köra på aerox då dom är sköna och snygga
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  12. #12
    Blaster ska vad jag har förstått vara den starkaste org scootern. Är du lång ska du nog inte köra Jog R. De flesta av Yamahas mopeder är pålitliga, bensinförbrukningen brukar ligga runt 0,5/mil på scooter, kör du crossmoppe så kan du få ner förbrukningen ännu mer.

  13. #13
    Jetforce passar utmärkt om man som jag är lite lång och vill ha plats för benen. Aerox är lite väl små och ont om plats.

    Annars är det växlat som är roligast och bekvämast enligt mig.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Blaster ska vad jag har förstått vara den starkaste org scootern. Är du lång ska du nog inte köra Jog R. De flesta av Yamahas mopeder är pålitliga, bensinförbrukningen brukar ligga runt 0,5/mil på scooter, kör du crossmoppe så kan du få ner förbrukningen ännu mer.
    kör derbi senda riktigt nice jäkligt stark för vara orginal och dricker 0.25/mil ca

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Jetforce passar utmärkt om man som jag är lite lång och vill ha plats för benen. Aerox är lite väl små och ont om plats.

    Annars är det växlat som är roligast och bekvämast enligt mig.
    Precis! Jetforce är jätte sköna at sitta på och om du är lång så finns det gott om utryme för fötter å ben och är as lätt att skjussa brudarna på

    Växlat org lär ju vara roligare men trimmat så tycker jag att scoot är schöönare
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  16. #16
    Peugeot speedfight

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in