Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Tagen av polisen med 70cc

    Blev tagen av polisen idag är 15 år och har inget klass-2 körkort . Dom såg mig på en bro då dom trodde att min 30 moped gick lite för fort när jag körde , dom stanna mig o prova den då gick den ca 100 km/h med laser . Dom tog in moppen och körde hem mig , vad kommer att hända nu?! mopden är för övrigt en yamaha slider med 70cc , doppler rör , 19mm förgasare osvosv

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    antagligen indraget lämp ett tag osv
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    antagligen indraget lämp ett tag osv
    Du kan inte vara lite mer specifik ?

  4. #4
    dom kommer ta allt trimm dom hittar iaf

  5. #5
    Standard brukar ligga på 1500kr böter och 4-6 månaders uppskjutet lämplighets intyg.
    Du kommer också att bli tvungen att besiktiga om mopeden och hela det kalaset går på mellan 600-800kr.
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  6. #6

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Trimmet får du heller inte tillbacka. Bara om du har jävligt tur

  7. #7
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Standard brukar ligga på 1500kr böter och 4-6 månaders uppskjutet lämplighets intyg.
    Du kommer också att bli tvungen att besiktiga om mopeden och hela det kalaset går på mellan 600-800kr.
    Eftersom 30-mopeden inte är ett registrerat fordon så måste ej besiktning ske.

    Hoppas jag har rätt nu.

  8. #8
    ok gött , bara handla mer trimm så man kan sticka nästa gång =)

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Eftersom 30-mopeden inte är ett registrerat fordon så måste ej besiktning ske.

    Hoppas jag har rätt nu.
    Citat Ursprungligen postat av http://www.ntf.se/konsument/fraga5033.asp?katid=6 Visa inlägg
    3 § Om en godkänd moped klass II har ändrats så att den inte längre stämmer överens med uppgifterna i ett sådant typintyg eller instrument över mopedbesiktning som har legat till grund för godkännandet, får den inte användas förrän den efter ändringen har godkänts vid en mopedbesiktning. Detsamma gäller om en EG-typgodkänd moped klass II har ändrats så att den inte längre stämmer överens med intyget om överensstämmelse.
    förlitetext
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  10. #10
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    förlitetext
    Tackar.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Standard brukar ligga på 1500kr böter och 4-6 månaders uppskjutet lämplighets intyg.
    Du kommer också att bli tvungen att besiktiga om mopeden och hela det kalaset går på mellan 600-800kr.
    Tiden det tar innan dom skickar ut beslutet om indraget lämplighetsintyg brukar ligga på cirkus 6 månader också. Så vi kan generellt säga att du får ett års uppskjutet.

  12. #12
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Har du fyllt 15 än? OM inte så händer det antagligen inte ett skit. Blev tagen för olovlig körning i somras och blev inga konsekvenser alls.

    Edit; såg att du var 15 nu

  13. #13
    haha de är chill bara jag får tillbaks slidern annars blir jag helt galen

  14. #14
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av ribbe Visa inlägg
    haha de är chill bara jag får tillbaks slidern annars blir jag helt galen
    Det får du antagligen, men trimdelarna lär du inte få tillbaks.

    Du och jag brukade hoja i ca hallen back in the time, kommer du ihåg mig eller?

  15. #15
    öj de är ju du , i remember you

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av ribbe Visa inlägg
    ok gött , bara handla mer trimm så man kan sticka nästa gång =)
    skojar du lr? den gick i 100 km/h sa du :S

  17. #17
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av ribbe Visa inlägg
    öj de är ju du , i remember you
    Ajmen! Chekka min roxx vettja

    Aja, nog med OT nu kanske..

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Tiden det tar innan dom skickar ut beslutet om indraget lämplighetsintyg brukar ligga på cirkus 6 månader också. Så vi kan generellt säga att du får ett års uppskjutet.
    Hmm.. tog två månader för mig. Plus att dom räknar från den dagen du åkte fast och inte den dagen dom tog beslutet, Så ett år uppskjutet blir det inte.

  19. #19
    Detta hände min polare som blev tagen för nån månad sen:

    1500kr i böter
    Inget lämp indraget ( tredje gången han blev tagen )
    Dom fick upp moppen i 70km/h ( Dom visste inte hur man choka den )
    Dom tog inte bort något trim från moppen

    Hans setup var då:

    Dr.evo 70cc
    Leovince zx
    19mm
    Multivar
    m.m

  20. #20

  21. #21
    o vem fan är du ? varför skulle inte en slider med st6 pro 70cc osvosv göra 100 ? du har noll koll

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av ribbe Visa inlägg
    o vem fan är du ? varför skulle inte en slider med st6 pro 70cc osvosv göra 100 ? du har noll koll
    Han har koll. En slider med sport setup går inte 100km/h iaf inte med original utväxling.

  23. #23
    Du + han verkar inte ha koll .
    Stage 6 70cc pro
    stage 6 hpc racingvevparti
    dellorto phbg 19mm
    malossi fly clutch 107 mm
    doppler S3R
    malossi multivariator
    R-setup tändning
    doppler reeds
    stage 6 insug
    osv , menar du att den inte skulle göra 100 eller va snackar du om?

  24. #24
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av ribbe Visa inlägg
    Du + han verkar inte ha koll .
    Stage 6 70cc pro
    stage 6 hpc racingvevparti
    dellorto phbg 19mm
    malossi fly clutch 107 mm
    doppler S3R
    malossi multivariator
    R-setup tändning
    doppler reeds
    stage 6 insug
    osv , menar du att den inte skulle göra 100 eller va snackar du om?
    100 tror jag nog inte att den gör. Du ska vara glad om du får upp den i 90. Jag tror knappast att du drar min Aerox.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  25. #25
    Men era fjuniga hormonpojkar, detta är inte en tråd där vi snackar om hur snabbt en moppe kan gå !
    Håll er till topic annars "slinter" jag med fingret på bann knappen

  26. #26

  27. #27

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nära halmstad
    Inlägg
    52
    gäsp... när ska folk lära sig? polisen FÅR INTE TA TRIM OM DET ÄR ORÖRDA ORIGINALDELAR. om du inte portat din 70cc pro kan du va lungn.

    dom får INTE ta trimdelar som du inte ändrat / portad o haft dig med, för då är det ingen original 70cc pro längre.. åkte fast för ca 1 månad sedan och hadde 70cc sport oportad med 19mm förg, multivariator samt effektrör. fick tillbaka ALLA trimdelar, varför? för att dem har INTE rätt att ta trim som är original från fabrik.

    frågade även polisen som höll förhör med mig om detta gäller både eu och 30 mopeder och han svarade att det gör det.

    kolla upp med polisen när du/ni träffar på dem nästa gång så få ni se själva.

    trött på folk som skriver att Nej trimmet får du inte, sen vet personen egentligen inte ett skit om vad han pratar om. Men yttrar sig ändå!
    Senast redigerat av zutt den 2011-04-26 klockan 11:25.

  28. #28

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nära halmstad
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Trimmet får du heller inte tillbacka. Bara om du har jävligt tur
    okej, varför skulle han inte få tillbaka trimmet för då?

  29. #29
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jag och min Kusin lyckades få upp en Aerox i 100km/h med Stage6 Pro och bra kringutrustning. Med standard devning bak. Så visst går det. Dock var det några år sen.
    Ja visst går de t med standard drevning. Jag får upp min i 100 minst. Men jag har midrace setup. Tror som sagt inte att han drar min Aerox.. Nog med OT.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  30. #30

    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Stockholm såklart!
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av zutt Visa inlägg
    gäsp... när ska folk lära sig? polisen FÅR INTE TA TRIM OM DET ÄR ORÖRDA ORIGINALDELAR. om du inte portat din 70cc pro kan du va lungn.

    dom får INTE ta trimdelar som du inte ändrat / portad o haft dig med, för då är det ingen original 70cc pro längre.. åkte fast för ca 1 månad sedan och hadde 70cc sport oportad med 19mm förg, multivariator samt effektrör. fick tillbaka ALLA trimdelar, varför? för att dem har INTE rätt att ta trim som är original från fabrik.

    frågade även polisen som höll förhör med mig om detta gäller både eu och 30 mopeder och han svarade att det gör det.

    kolla upp med polisen när du/ni träffar på dem nästa gång så få ni se själva.

    trött på folk som skriver att Nej trimmet får du inte, sen vet personen egentligen inte ett skit om vad han pratar om. Men yttrar sig ändå!
    Vad snackar du om? Är det trimdelar på moppen så beslagtar dem det och förverkar trimmet.
    Eller har ni andra lagar i Halmstad?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in