Hybridvisning

Reg.datum
    May 2010

Strypt Dtr -07

Hej
    Har köpt en Dtr -07 för någon månad sedan. Har vetat redan innan jag köpte den att man kan strypa av den genom att borra i O:et i cdi-boxen. Men jag vill inte förstöra den.
    Hur eller hur så när jag kört så har jag märkt att den stryper varvet olika beroende på växel. Ex: på 1:an varvar den ca 9000 medan på 6:an bara 8000. Så jag tänkte att antingen sitter det en sensor i lådan som avgör när den ska strypa på olika växlar eller så känner den av hastigheten. Men när jag kopplade ur hastighets sensorn så strypte den fortfarande på samma varv. Och när jag hänger upp moppen med bakhjulet får jag upp den i 9000 varv på 6:an. Så frågan är, vad är det isåfall som avgör när varvstoppet går i?

eller så tar du bara bort pluggen i delningen i röret?

Citat Ursprungligen postat av wille Visa inlägg
    Hej
    Har köpt en Dtr -07 för någon månad sedan. Har vetat redan innan jag köpte den att man kan strypa av den genom att borra i O:et i cdi-boxen. Men jag vill inte förstöra den.
    Hur eller hur så när jag kört så har jag märkt att den stryper varvet olika beroende på växel. Ex: på 1:an varvar den ca 9000 medan på 6:an bara 8000. Så jag tänkte att antingen sitter det en sensor i lådan som avgör när den ska strypa på olika växlar eller så känner den av hastigheten. Men när jag kopplade ur hastighets sensorn så strypte den fortfarande på samma varv. Och när jag hänger upp moppen med bakhjulet får jag upp den i 9000 varv på 6:an. Så frågan är, vad är det isåfall som avgör när varvstoppet går i?
    Det är inte varvstoppet som går i det är att motorn inte orkar varva mera, så ta ur pluggen i röret. Då ska du nog se att den varvar ur på 6an

Citat Ursprungligen postat av Blommen Visa inlägg
    Det är inte varvstoppet som går i det är att motorn inte orkar varva mera, så ta ur pluggen i röret. Då ska du nog se att den varvar ur på 6an
    Nej det gör den inte ;D jag har en själv det du får göra är helt enkelt att köpa en avstypt cdi för om du drar pluggen i röret så finns det fortfarande en till kvar och om du tar bort den också så stannar varvspärren 8500 varv

Citat Ursprungligen postat av Praumax Visa inlägg
    Nej det gör den inte ;D jag har en själv det du får göra är helt enkelt att köpa en avstypt cdi för om du drar pluggen i röret så finns det fortfarande en till kvar och om du tar bort den också så stannar varvspärren 8500 varv
    Hur ska den kunna varva 9000 på en vxl å 8000 på en annan?

den kan inte varva 9000 max är 8500 om den är strypt ostrypt varvar den 10000

Reg.datum
    May 2010
    Hjälper inte med att dra pluggen, har gjort det flera gånger innan men den går bara sämre för den förlorar kraft på lägre varv. Det måste vara cdi:n eftersom den slutar varva vid 8000, du hör det till och med på motorn och hur mycket du än försöker vägrar den gå över 57 km/h (enligt mätaren)

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borra i "O"-et i "Moric" på CDI'n, med en 5mm borr.. Tror de va så iaf.
    Jo, men som jag skrev innan vill jag inte förstöra cdi:n eftersom den kostar en del att byta "/ så om någon vet en annan lösning på att bli av med varvstoppet för en mindre peng

teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    bäst och billigast är ju att borra den så!
    Tar man bort varvspärren så ger inte det någon effekt sålänge du kör strypt rör
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

Citat Ursprungligen postat av teaspoon Visa inlägg
    bäst och billigast är ju att borra den så!
    Tar man bort varvspärren så ger inte det någon effekt sålänge du kör strypt rör
    Jo lite faktist min kompis dt gjorde circa 50kmh när han borrade 0et gjorde den 55

köp en som säljer cdi på vlocket typ skrotad eller nåt så borrar du i den?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in