1. #1

    Speedfight 2 vikter?

    Hejsan, har köpt en beggad Speedfight 03a med 8g vikter och så ett trimrör... Men den har lite seg axx. Kommer det hjälpa med lättare vikter, och vilka ska jag ha då?

  2. #2
    Det kan hjälpa och kör på typ 4-5g vikter och du kan behöva byta till lite hårdare fjädrar, vilka vet jag faktiskt inte

    Mvh
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    Det kan hjälpa och kör på typ 4-5g vikter och du kan behöva byta till lite hårdare fjädrar, vilka vet jag faktiskt inte

    Mvh
    Ahkey, många som säger inget under 6g t peugeot Men tänkt på en fjädrar också ;p

  4. #4

  5. #5
    Kör på lättare vikter och hårdare fjädrar är skit kass på fjädrarna men vikter,fjädrar och tryckfjäder kan du byta för att få lite mer drag i den! Bara att pröva sig fram
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  6. #6
    Du får prova dig fram med vikterna, men 4-5g är åt helvete för lätt för en speedfight, blir nog lagom om du provar gå ner till ca ~7g, du får som sagt prova dig fram, och tryckfjäder är inte lönt att byta för den kommer inte köra nån skillnad.

    Mvh
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Kan sponsra med 200 spänn om du tar på dig Pandadräkt och sjunger kareoke på tunnelbanan i en timme.

  7. #7
    Jag kör på 3st 5.0g samt 3st 7.0g på den speedfight jag arbetar med. DÅ är det 70cc, 17.5mm förgasare samt högvarvigt effektrör samt hårdare tryckfjäder, så med endast ett trimrör så är allting under 6 på tok för för litet som tidigare kommentarer redan konstaterat. ville endast bekräfta det. Jag skulle köra på 7.5 eller 7.0 (6st) och sedan en nåågot hårdare tryckfjäder. Tror det blir rätt bra balans då.

    Lycka till.

  8. #8

  9. #9
    Har 6,1g och den gick mycket "lättare" om man säger så. Får se när jag byter kopplingsfjädrarna som jag har liggande.

  10. #10
    kor med 7,5g pa vivan, btw vikterna har inget med axxet att gora bara toppen (om man inte har overdrivet tunga) slang pa 6,5-7g vikter och andra kopplingsfjadrar

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    kor med 7,5g pa vivan, btw vikterna har inget med axxet att gora bara toppen (om man inte har overdrivet tunga) slang pa 6,5-7g vikter och andra kopplingsfjadrar
    fel! lätta vikter=axx
    tunga= topp

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av chriss Visa inlägg
    fel! lätta vikter=axx
    tunga= topp
    rätta vikter = bäst axx och topp.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av chriss Visa inlägg
    fel! lätta vikter=axx
    tunga= topp
    om du har lagom tunga vikter resulterar de i att variatorn båda orkar "växla" rätt och trycka upp remen till max. variator har en viss area som remmen kan gå på, den "arean" blir inte större för man slänger i tyngre vikter... som samizzlah skriver "rätta vikter = bäst axx och topp."

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in