1. #1

    Veven rör på sig sidled? Vad kan felet bero på ?.

    Har satt ditt en ny vev på MIn aerox 03 GP1
    Men så märker jag att veven rör på sig sidled.? vad kan det bero på?
    Jättesnällt om ni kan felet.

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    de gör inte så mycke om vevstaken rör sig lite i sidled bara de inte är för mycket vet inte hur mycke den max ska kunna röra sig men de är väll typ 0,5-1 mm eller nåt sånt men kolla så att den inte rör sig upp å ner för de är inte så bra . dina vevlagger kan ev. va kassa.

    Edit: hörs de några missljud från motorn när du kör eller den står på tomgång?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  3. #3
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Veven, eller vevstaken?

    vevstaken får röra sig, men inte veven!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  4. #4
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    som pAd sa, vevstaken rör sig alltid i sidled. jag har monterat en ny stage6 hpc vev i min drac, och även den glappar i sidled. men rör sig skinkorna i sidled är det inte bra
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #5
    Asså vev axlen där variatorn och allt annat sitter ...Där kan jag dra veven en Mm kanske inte mer. Då rör hela veven på sig ,,Allt där inne i vevhuset också ,Det ser jag för har ingen cylinder på ...

  6. #6
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Aerox 03 Visa inlägg
    Asså vev axlen där variatorn och allt annat sitter ...Där kan jag dra veven en Mm kanske inte mer. Då rör hela veven på sig ,,Allt där inne i vevhuset också ,Det ser jag för har ingen cylinder på ...
    Du har glömt någon shims eller liknande.

    / Kevin
    Senast redigerat av pAd105 den 2011-04-24 klockan 18:37.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  7. #7
    Vad är shims?

  8. #8
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Aerox 03 Visa inlägg
    Vad är shims?
    en sorts distans, som en bricka ungefär.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  9. #9
    Den som ska sitta efter packboxen på variator hållet? För när jag klyvde skiten fanns de ingen där,Men har för mig att de ska finnas.?Kan det va den som gör så att den rör på sig.. Men när jag drar i veven då följer ju hela skiten med.Så distansen kommer också följa med när jag drar iveven? JAG ÄR HELT FÖRVIRRAD.

  10. #10

  11. #11
    Satte dit nya ramlager ja..Samt ena packboxen .. Och monterade veven som vanligt asså det va inget svårt. Allt sitter som det ska.Och att men polare hjälpte mig han hade gjort de 3 gånger innan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in