1. #1

    MT framlyktan sluta funka på min DT. Hur koppla in???

    hejsan har en MT framlykta på min DT och den har alltid fungerat. Lite trix me hel och halv lyse men den har alltid lyst på nåt sätt. igår när jag var påväg hem så slocknade lyset helt och har fortfarande inte fått till det. har kopplat på alla sätt som går.

    Det går 2st kablar från kabelhärvan som ska kopplas till lyktan vet dock inte hur. (det är ström i en av dom den andra inte)
    Det är en sån här lykta med 3 kablar.


    Hur fan kopplar jag den här skiten? 3kablar från lyktan o 2från motorn. (2 som jag använt) finns en massa andra skit kablar men de är ingen ström i dom. och den gröna antar jag är jord? kan man bara jorda den mot ramen eller måste man koppla den till nån speciell sladd?

  2. #2
    Svart till jord, grön och vit är för halv resp helljus.

  3. #3
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Svart till jord, grön och vit är för halv resp helljus.
    missminner jag mig inte så kan man köra utan den vita.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    missminner jag mig inte så kan man köra utan den vita.
    Visst, men då försvinner antingen halv eller helljus (Minns inte vilket som är vilken).

  5. #5
    Testade med en mätare och det verkar som att det kommer för lite ström i kabeln! detta märks också genom att om man kollar på lampan när man har igång mopeden så småblixtrar det till lite då och då, den lyser alltså inte klart utan svaga "blixtrar" kommer från lampan ibland..

    Det här känns som ett jävligt drygt problem..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in