Sidan 1 av 2 12 Sista

Hybridvisning

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008

Hur stor risk är det att åka fast för trimmad moppe?

Som rubriken lyder!

Finns det några säkra siffror på antalet mopeder som åker fast?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Citat Ursprungligen postat av SnibbeN Visa inlägg
    Men jag har alltid tänkt.. Tror ni det är mindre risk att åka fast för trim om man har en orginalmoppe utseéndemässigt?
    joo det tror jag! men har man rör så syns det lätt ju
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    joo det tror jag! men har man rör så syns det lätt ju
    oftast vet inte polisen hur orginal rör ser ut på en moppe jag blev stannad i söndags fick 500kr böter för ingen lampa och dom fråga om den var trimmad jag var ärlig och svara ja
    och så fråga han hur fort den gick då ljög jag lite och sa 70 max så sa han eftersom det är en klass 2 moppe så ska den göra 25 men vi ger dig bara för lampan :/
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    oftast vet inte polisen hur orginal rör ser ut på en moppe jag blev stannad i söndags fick 500kr böter för ingen lampa och dom fråga om den var trimmad jag var ärlig och svara ja
    och så fråga han hur fort den gick då ljög jag lite och sa 70 max så sa han eftersom det är en klass 2 moppe så ska den göra 25 men vi ger dig bara för lampan :/
    haha där hade du tur
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    haha där hade du tur
    aa kan man säga men dom var orkade vell inte efter allt i tynnered

Det är ju alldeles många faktorer för att kunna räkna ut risken. Men sålänge du tar det lugnt och håller dig på cykelbanor där det inte är särskilt många poliser är det nog inte särskilt stor risk.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Jag har klarat mig rätt bra. Bor i en rätt liten stad men med ganska mycke poliser har kört 70cc mt5 hela vintern och spunnit runt har klarat mig en så länge har dock blivit jagad 2ggr denna vintern
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

nu där jag bor har en en jäkla massa.0 Runt 5-10 polis bilar ute hela tiden, nästan alla kör trimmat här fast dom jagar inte en om man kör lungt, håll hastigheten och kör lungt så går det bra iaf här

Reg.datum
    May 2010
    Jag kör i stan och till skolan och vänner! Kan säga att man kan råka fucko köra lite ibland i staden. Har bara blivit jagad 2 gånger av polisen. Kört trimmat nu i 2år utan några större problem! körde fiddy innan de!

Här är har det gått i perioder, När jag var 15 och först fick moped var det några som åkte fast eller blev jagade. Dock så var det endast crossmopeder som polisen brydde sig om. Dom som är några år yngre en jag och kör har aldrig haft några problem med polisen och dom flesta kör trimmat, Småskum stad.

Tror att de inte bryr sig så jätte mycket om du kör lugnt och "lagligt". Jag har blivit stoppad en gång sedan jag började köra moppe och då körde jag original, hade inflyttad skylt, inga blinkers, glömt körkortet hemma och kört på cykelväg. Polisen som stoppade mig sa att jag slapp böter och allt sånt för att jag varit så schysst och ärlig mot honom (fick svara på en massa frågor) och han sa att nästan 90% av de moppepojkar som åkt på skit av honom och hans kollegor är pga deras sätt mot polisen. Jag hade varit ärlig och schysst etc etc så jag slapp undan, om jag hade käftat imot så hade han gett mig böter, så om man blir stoppad så är det viktigt att man är rak mot polisen och inte försöker sig på nåt iaf här där jag bor

Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Tror att de inte bryr sig så jätte mycket om du kör lugnt och "lagligt". Jag har blivit stoppad en gång sedan jag började köra moppe och då körde jag original, hade inflyttad skylt, inga blinkers, glömt körkortet hemma och kört på cykelväg. Polisen som stoppade mig sa att jag slapp böter och allt sånt för att jag varit så schysst och ärlig mot honom (fick svara på en massa frågor) och han sa att nästan 90% av de moppepojkar som åkt på skit av honom och hans kollegor är pga deras sätt mot polisen. Jag hade varit ärlig och schysst etc etc så jag slapp undan, om jag hade käftat imot så hade han gett mig böter, så om man blir stoppad så är det viktigt att man är rak mot polisen och inte försöker sig på nåt iaf här där jag bor
    det gäller nog nästan överallt det .

Men blir helst inte tagen ^

1/100000,01.
    vad vill du veta?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    kört i innerstan sen lite över ett år.. aldrig lyckats bli stannad även fast det var nära en gång.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Jag bor i en kommun som det är massa små byar i men iaf, gasa inte på där det bor mycket folk (villaområde) för dom kommer klaga efter ett tag och ringa snuten.

Här är det poliser lite då och då, men oftast så bryr dem sig inte. Kan tillägga att jag vara nära att åka fast för ett par dag sen, körde utan reg-plåt och med trimrör. Dock så hade jag jäkligt tur och hittade en perfekt inneväg som jag körde in på och kom undan.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Här är det poliser lite då och då, men oftast så bryr dem sig inte. Kan tillägga att jag vara nära att åka fast för ett par dag sen, körde utan reg-plåt och med trimrör. Dock så hade jag jäkligt tur och hittade en perfekt inneväg som jag körde in på och kom undan.
    Så snutarna är ända ute vid Onsala? Känns som om det rullar 5-10 polisbilar bara i Anneberg Akta dig för en grön V70 N med regnr TBLXXX.
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Så snutarna är ända ute vid Onsala? Känns som om det rullar 5-10 polisbilar bara i Anneberg Akta dig för en grön V70 N med regnr TBLXXX.
    Aa, du kan tänka dig att det var mycket poliser igår på Valborg. Tack för tipset!

Snorking
    Gäst
    En vanlig tummregel är att om man trimmar sin moppe så ska man inte vara rädd för att åka fast . händer det så händer det

Snorking
    Gäst
    Haha tack

Reg.datum
    May 2011
    Åker du på cykelväg är det mkt svårare för polisen att ta fast dig, och om du inte har reg nummer. Försök att åka på så smala o svängiga vägar som möjligt Men se upp för att krocka eller köra på nån!

håler med dt.davve har blitt stoppad 3 gånger av polisen när jag legat i 65/70 med min dt och jag har inte fått ngn böter eller ngt man ska bara var shysst mot dom och inte käfta så går det bra

Citat Ursprungligen postat av emiluhde Visa inlägg
    håler med dt.davve har blitt stoppad 3 gånger av polisen när jag legat i 65/70 med min dt och jag har inte fått ngn böter eller ngt man ska bara var shysst mot dom och inte käfta så går det bra
    håller med jag var trevlig mot polisen när dom fick tag på mig efter en liten jakt men jag fick bara böter för inga lampor
    men vad är grejen med reg nr att man kan inte köra ifrån polisen när man har reg nr dom vet ju inte vem som kör moppen ???

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in