1. #1

    DT50R "Effekten" Kommer sent?

    Tjena. Har bytt till mig en DT50R -99 am6a nu.

    Grejen är att när man kör så lägger ja i växel och gasar och den går lite sakta och efter någon meter går den upp mer o mer i varv o drar iväg som ett as. Och när jag lägger i en annan växel är det samma visa. Den går lite segt någon meter sedan drar den iväg.

    Nu till frågorna.

    1. Varför kommer effekten så sent? Är de så de ska va eller är det fel?

    2. Hur fixar jag detta om det nu är fel?

    3. Luftfiltret som jag har stryper grymt mycket och när jag har det på går den bara i ca 5km/h. Går det att köra utan luftfilter tills på onsdag då mitt nya kommer?

    4. Har läst många gånger att folk pratar om "Nålen". Vart sitter den? Skulle vilja veta om det skulle behövas justeras med den i framtiden

  2. #2
    Vad har du för setup?

    Att små tvåtaktsmotorer är slöa på lågvarv och ger effekt på högvarv är helt normalt.

  3. #3
    Är den trimmad eller original? Som Crisse säger är det helt normalt. kan även vara för litet munstycke!

  4. #4
    Den är helt original förutom mk thrower och ostrypt cdi!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    Den är helt original förutom mk thrower och ostrypt cdi!
    Okej prova att bytta till ett större munstycke, rengör förgasaren om det behövs också.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Okej prova att bytta till ett större munstycke, rengör förgasaren om det behövs också.
    Okej. Skulle du kunna svara på frågor 3-4 ? ^^

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    Okej. Skulle du kunna svara på frågor 3-4 ? ^^
    är du säker på att det är luftfiltret som stryper? låter skumt om det inte massa skit i det. du kan köra utan men om du kör utan filter kan det komma in en massa skit i motorn. sen så passerar inte luften munstycket det gör bensinen som sedan går upp i spridaren och blandar sig med luften. så luften går rakt i genom förgasaren där av kan gruskorn på 5mm lätt passera in i cyllindern. Vilket resulterar i att cylinder "skär". Trottelnålen? den sitter monterad på gasvajern och lyfter upp trotteln så bränsleblandningen kan ta sig fram.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    är du säker på att det är luftfiltret som stryper? låter skumt om det inte massa skit i det. du kan köra utan men om du kör utan filter kan det komma in en massa skit i motorn. sen så passerar inte luften munstycket det gör bensinen som sedan går upp i spridaren och blandar sig med luften. så luften går rakt i genom förgasaren där av kan gruskorn på 5mm lätt passera in i cyllindern. Vilket resulterar i att cylinder "skär". Trottelnålen? den sitter monterad på gasvajern och lyfter upp trotteln så bränsle blandning kan ta sig fram.
    Ja. Med luftfiltret på så går den i kanske 5km/h och utan så går den lätt i 70-75 men då med problemet som du svarade på förut Kan de lösa sig om jag ändrar på denna "nål" ?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    Ja. Med luftfiltret på så går den i kanske 5km/h och utan så går den lätt i 70-75 men då med problemet som du svarade på förut Kan de lösa sig om jag ändrar på denna "nål" ?
    Ja det skulle nog kunna hjälpa, Men börja med att byta munstycke innan du justerar nålen.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Ja det skulle nog kunna hjälpa, Men börja med att byta munstycke innan du justerar nålen.
    Okej

  11. #11
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    det kallas effektband när den sticker iväg på höga varv
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in