moppe Vad kostar bötern !

Om jag åker dit för trimmad mopped utan körkort och reg skylt ?

Helt seriöst DET RÄCKER! Svara på frågan istället jävla puckon.....

du kommer att få betala 1500 kr
    Sen kommer du få olovlig körkort...
    Regskylt= oregistrerat fordon?

Reg.datum
    May 2010
    jag kör trimmat, utan skylt, körkort tror det blir jävligt dyrt om jag åker fast men iallafall lyckats köra ett 1 år utan åka fast

Ju mindre rutin, desto mer liv!

1500 kr - Uppskjutet körkort, Men sen har ju priset också en del på hur du kör. Om du kör som en K*Ksugare, dvs en Fucko moppedist så kan det bli mer.

Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    1500 kr - Uppskjutet körkort, Men sen har ju priset också en del på hur du kör. Om du kör som en K*Ksugare, dvs en Fucko moppedist så kan det bli mer.
    Uppskjutet lämp behöver det inte bli. Jag vet inte, men det måste vara svårt för polisen att bedömma om du kör som en "***sugare, dvs en Fucko moppdist" efter E4 om du inte kör i motsatta körfältet. Att köra ifrån poliserna är dock som att be efter uppskjutet lämplighetsintyg + att det är olika från polis till polis.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

8. Citat Ursprungligen postat av Ruboo Visa inlägg
    Helt seriöst DET RÄCKER! Svara på frågan istället jävla puckon.....

du kommer att få betala 1500 kr
    Sen kommer du få olovlig körkort...
    Regskylt= oregistrerat fordon?
    Nej, oregistrerat fordon blir det eftersom att mopeden nu räknas som en motorcykel och är inte registrerad som det = oregistrerat fordon.

Angående böterna så blir det dagsböter vilket baseras på din inkomst, om vi utgår från att du inte har någon inkomst så blir det 50kr i 30 dagar = 1500kr per brott om dom inte ''bakar ihop det'' och bara ger böter för en utav sakerna vilket dom ofta gör.
    Citat Ursprungligen postat av En polis jag pratade med Visa inlägg
    Lyssna nu noga, dom där jävla trimmade mopederna är det största samhällsproblemet vi har i Sverige idag!

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det är INTE polisen som bestämmer om du får uppskjutet lämplighetsintyg eller ej. De lämnar bara en rapport vidare till åklagaren.
    Mich de kan vara snälla och göra så man slipper uppskjutet Hände den där oranga aeroxen från solna haha

Det är INTE polisen som bestämmer om du får uppskjutet lämplighetsintyg eller ej. De lämnar bara en rapport vidare till åklagaren.
    Det är polisen som ser till att åklagaren får ärendet, om polisen i sin tur inte anmäler händelsen till åklagaren så förmodar jag att du inte kan få uppskjutet.
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Hur långt är ett snöre?

Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Hur långt är ett snöre?
    17,9cm mätt från båda håll

Reg.datum
    Mar 2006
    Beror helt på, att alla säger 1500kr är lite roligt. Hur kan ni veta vad han har för inkomst?

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    17,9cm mätt från båda håll
    Okej, då blir böterna 2615 kronor. Varken mer eller mindre.

Okej, då blir böterna 2615 kronor. Varken mer eller mindre.
    Mycket öl för dom pengarna, med andra ord inte värt för en moppepojk att riskera... tänk så mycket monsterdekaler man skulle kunna få för det priset.

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Mycket öl för dom pengarna, med andra ord inte värt för en moppepojk att riskera... tänk så mycket monsterdekaler man skulle kunna få för det priset.
    Släng in en amplifier som går upp till 11:a så slår jag till.

Släng in en amplifier som går upp till 11:a så slår jag till.
    .

20. Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Då får man inget straff ju? Då åklagaren även sätter dagsböterna.
    Det var som tusan, var helt bergsäker på att polisen satt böterna. Gäller samma sak för bilister?

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Beror helt på, att alla säger 1500kr är lite roligt. Hur kan ni veta vad han har för inkomst?
    "Orginal" eller " Start" bötern ligger på 1500 kr, därefter är det polisen som avgör hur dom vill beskriva i sin rapport om hur händelsen gick till. Skriver dom saker som åklagaren inte tycker att det var nån större fara men ger böter, då brukar ju den hamna lite lägre eller om man gjort värre för sig så blir det större konsekvenser

Dagsböter sätter en åklagare alltid. Det är enbart vid vanliga förseelser en polis kan utfärda böter på plats när det gäller trafikbrott.

"Orginal" eller " Start" bötern ligger på 1500 kr, därefter är det polisen som avgör hur dom vill beskriva i sin rapport om hur händelsen gick till. Skriver dom saker som åklagaren inte tycker att det var nån större fara men ger böter, då brukar ju den hamna lite lägre eller om man gjort värre för sig så blir det större konsekvenser
    Inte när det gäller dagsböter. Oavsett polisens rapport så brukar allt bakas ihop till "en" klumpsumma vilket gör att man enbart får böter för det hårdaste brottet (så länge man inte försökt med något riktigt allvarligt).

Lånar tråden lite...

Om man blir jagad av polisen och skiter i att stanna, sen får dom tag på en, kan man då komma in på anstalt?
    För det var så en polis sa till en polare när han blev stannad....

Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Lånar tråden lite...

Om man blir jagad av polisen och skiter i att stanna, sen får dom tag på en, kan man då komma in på anstalt?
    För det var så en polis sa till en polare när han blev stannad....
    Allt är väl möjligt, men varför skulle dom vilja bura in dig på anstalt? Du åker dit för smitning, vet inte vad summan ligger på men det vet säkert någon här bättre än mig.

Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Allt är väl möjligt, men varför skulle dom vilja bura in dig på anstalt? Du åker dit för smitning, vet inte vad summan ligger på men det vet säkert någon här bättre än mig.
    *Ej stannat på polismans tecken.

Smitning är när man kör ifrån en olycka osv.
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Frågan besvarad + felpost
    Citat Ursprungligen postat av En polis jag pratade med Visa inlägg
    Lyssna nu noga, dom där jävla trimmade mopederna är det största samhällsproblemet vi har i Sverige idag!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in