Aerox Cylinder sitter fast? HJÄLP

Hej. Idag gick jag ner för och byta packningar på min cylinder eftersom jag märkte att det läckte vatten från topplocket här omdan.Men när jag väll tagit bort bultarna från pinnpultarna Vill inte topplocket bort .FÖröskte med Platt skruvmejsel mellan cyllen och topplocket till slut knäctes skruvmejslen haha.Hur fan ska jag får bort den?
    SNÄLLA HJÄLP.

Kolvbulten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Aerox 03 Visa inlägg
    Hej. Idag gick jag ner för och byta packningar på min cylinder eftersom jag märkte att det läckte vatten från topplocket här omdan.Men när jag väll tagit bort bultarna från pinnpultarna Vill inte topplocket bort .FÖröskte med Platt skruvmejsel mellan cyllen och topplocket till slut knäctes skruvmejslen haha.Hur fan ska jag får bort den?
    SNÄLLA HJÄLP.
    Ta en gummihammare och slå lite lätt på toppen.

Knacka lätt med plast,trä eller gummi-hammare.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Tack För hjälpen. ska försöka Ikväll.

Men fan också det går inte och få av skiten. Hjälp mig kan man skruva av pinnpultarna på något sätt utan och förstöra dom .?

Reg.datum
    Jun 2010
    får du inte loss cylindern eller får du inte bort topplocket? pröva spraya på lite 5-56 eller wd-40 eller liknande, vet inte hur de e på liggande minarelli motorer men på am6 sitter de 2 skruvar som håller ihop toplocket med cylindern

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in