1. #1

    startar bara om jag tar bort luftfiltret

    jag har fixat 70cc o större fögg till min neos 01a och har satt på passande vikter, munstycke o kopplingsfjädrar osv..

    Den går som ett skott då jag får igång den, men för att göra det så måste jag ta loss luftfiltret (biltema skit) och hålla handen för, det går ju, men det blir drygt i längden, hur löser jag det här?

    ps, den går igång utan att behöva ta loss luftfiltret om den inte stått i mer än typ 2 timmar.

    mvh karl!

  2. #2
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    hm, detta problem hade jag också med biltema luftfiltret(det nätfiltret). byt ut det så ska du se att det säkert går bättre. att du behöver hålla för handen är för att den suger genom det sättet upp bensinen
    en sak du kan prova med är att ta bensin i en sprutflaska, och använda det som startgas och spruta på lite på luftfiltret. Anledningen till att du ska ha bensin istället för startgas är att startgas inte har något smörjande medel i sig vilket kan framkalla slitage! det brukar funka bra
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  3. #3
    byt luftfilter helt enkelt kostar ju 100kr typ

  4. #4
    Större lågfartsmunstycke

    Edit:
    Tar förgivet att han använder fungerande choke
    Senast redigerat av Hampusen den 2011-04-29 klockan 22:35.
    Yellowfail

  5. #5

  6. #6

  7. #7


    Blev moppen svårtstartad när du bytte förgasare?
    Flyttade du över din gamla automatchoke till den nya förgasaren?

    Det går faktiskt att justera din automatchoke!
    Jag var tvungen att göra så här när jag flyttade över min automatchoke till en Dellorto 17,5mm förgasare från min Gurtner förgasare.

  8. #8
    Jag har ingen chocke på mopeden, killen ja köpte mopeden av hade plockat bort den ;pp äre verkligen filtret som är problemet kan det inte ha med luftskruven och att den inte är i optimalt lägae?

  9. #9

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in