Bytt CDI box på DT50x -08 HJÄLP

Hej, jag har bytt cdi box på min Yamaha DT50x sm -08 till en ostrypt cdi http://twostroke.se/product.asp?product=24238

När jag har följt instruktionerna så får jag ändå ingen bekräftelse på att den funkar (motorlampan ska blinka).
    Och när jag provkör den så klarar den till 50 på 5ans växel och sen när jag kör med 6an går den bara ca 53. (plant)

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Övrig setup? Med bara ostrypt CDI så är det rätt rimligt att den går som den gör.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Övrig setup? Med bara ostrypt CDI så är det rätt rimligt att den går som den gör.
    Då är det nog ingen fara, för den accelererade snabbare än vanligt så jag antar att den fungerade.
    Allt annat är helt original.

Men om jag vill få den att göra 75-80, vad bör jag göra då? (Vill inte byta cylinder eller så)

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Jeppesu Visa inlägg
    Då är det nog ingen fara, för den accelererade snabbare än vanligt så jag antar att den fungerade.
    Allt annat är helt original.

Men om jag vill få den att göra 75-80, vad bör jag göra då? (Vill inte byta cylinder eller så)
    plugga ur röret och byt upp dig i munstycke storlek
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Var hos en kompis som hjälpte mig att ta bort strypningen i röret och i insuget, han ställde om tomgången också.
    Nu gör den 65 med ett jävla acc (om inte mätarn visar fel)

W1Ll3s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Tja! Läser man produktbeskrivningen på twostroke för CDI;n så står det att man programmera om den? Vet du vad som menas mer exakt med det, typ ställa om max varv antal eller??
    En till grej angående boxen, vad används switchen till? strypt till ostrypt?

Citat Ursprungligen postat av W1Ll3 Visa inlägg
    Tja! Läser man produktbeskrivningen på twostroke för CDI;n så står det att man programmera om den? Vet du vad som menas mer exakt med det, typ ställa om max varv antal eller??
    En till grej angående boxen, vad används switchen till? strypt till ostrypt?
    Strypt till ostrypt, ja.

Reg.datum
    Nov 2011
    Jag har en Yamaha dt50x 2006 den går 97km'h plant urpluggad ''mätt med volvo v70'' har en strypt cdi-box vet ej vilket varv den stryper på men det brukar vara runt 70km'h iaf och den släpper vid 75km'h kan förstöra cdi-boxen om jag drar över cdi-boxen jag vet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in