1. #1

    Slider eller CH Racing?? "/

    En kompis ska skaffa moppe och vet inte om han ska köra en CH Racing (växlat) eller en Yamaha Slider (scooter). Kom gärna med vad ni tycker och varför. (Båda kommer vara trimmade)

  2. #2
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Vad hände med vad han själv känner och tycker? Aja men om man han gillar att växla så CH annars om han föredrar att stunta med scoot så blire slider. Går inte att säga så mycket förutom att båda är bra.

  3. #3
    Slider om han ska stunta, leka och vill ha något enkelt att köra.

    Ch om han föredrar att växla och kopplingsdelen av körningen.

    Utöver det, välj utifrån vad han tycker är snyggast och roligast.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Ostmacka eller ost och skinkmacka ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  5. #5
    Ch racing alla dagar om året!

  6. #6

  7. #7
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Finns inget som säger att han inte kan stunta med en CH. Jag skulle lätt tagit CH:en fast de beror ju på om man vill växla eller inte.

  8. #8

  9. #9
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Själv så tycker jag att CH Racing är så sjukt mycket snyggare än en slider, också ovanligare.
    Jag hade iallafall kört på en CH Racing.

  10. #10
    Vad heter snubben som stuntar med en CH?

    Edit: Mx Josef
    Most stickpeople are black

  11. #11
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Jag har haft en CH 125a (samma som moppen förutom motorn) och det var en underbar hoj, går inte jämföra med någon annan moppe. Har kör massvis med AM6-moppar och någon Slider med så jag kan göra en ganska rättvis bedömning.

    Att lära sig stunta är enklare med Slider än crossmoppar, men har man bara tålamod att lära sig så är CH´n riktigt bra då känslan att stunta med växlat är mycket skönare än variatorhojar. Kolla bara MX Josef och Mascot på deras CH-hojar!


    Motormässigt mellan dessa är en smaksak då båda har bra motorer. Ska man trimma så finns det bättre möjligheter på CH´n, men det finns inte många överliggande rör som passar dom.

    Fjädring, bromsar och sånt är en överlägsen seger för CH´n, jag som är över 1,90 lång hade det trångt på Slidern men det var inga problem på CH´n.

    Jag hade valt CH utan att tveka, men gillar man variatorhojar eller om man inte vill lägga ut allt för mycket pengar så är Slidern också ett bra val.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  12. #12
    Ch utan tvekan skulle jag då säga kör cross så växlat är inga problem för mig

    och så tröttnar man på att bara gasa, bromsa och gasa igen skönare när man kan växla och sånt
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in