Hybridvisning

hjälp fort! vevstakens längd dt50mx

hello! behöver veta vevstakens längd på dt50mx, ska nämligen se vilka durutioner jag har och jag räknar ut det på rexxys mopedpogram behöver även veta slaglängden

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    39,7 mm slag och 85 mm stake!
    Don´t make excuses, make horsepower!

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    39,7 mm slag och 85 mm stake!
    tack!

85 mm stake!
    83,5 eller något sånt ska det väl vara? Många år sedan jag mätte, men 85mm var det i alla fall inte...

Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    83,5 eller något sånt ska det väl vara? Många år sedan jag mätte, men 85mm var det i alla fall inte...
    hmm xD ja skrev i dom måtten emil sa, och ja har en orörd 5,5 k-star å jaqg fick durutionen 145,296 grader , skrev i det lägden du sa g-son å då fick jag 152,627 grader. vilket låter rimligast?

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Vart man än kollar på nätet står det 85 mm, men det kan nog stämma!

Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    hmm xD ja skrev i dom måtten emil sa, och ja har en orörd 5,5 k-star å jaqg fick durutionen 145,296 grader , skrev i det lägden du sa g-son å då fick jag 152,627 grader. vilket låter rimligast?
    Det låter inte rimligt alls, på 1,5 mm skillnad ska det inte skilja mer är tiondelar så något har du gjort galet! På 6-7 st 2W1-cylindrar (5½ hk och 60 cc) som jag mätt på har avgasdurationen legat på allt mellan 165-182 grader oportat.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Vart man än kollar på nätet står det 85 mm, men det kan nog stämma!

Det låter inte rimligt alls, på 1,5 mm skillnad ska det inte skilja mer är tiondelar så något har du gjort galet! På 6-7 st 2W1-cylindrar (5½ hk och 60 cc) som jag mätt på har avgasdurationen legat på allt mellan 165-182 grader oportat.
    hmm... får sitta å pilla med detta ett tag, vet du ngt annat bra pogram ja kan göra avstämt rör i?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in