1. #1

    Ciao gasar av sig självt

    Min ciao gasar av sig självt och när jag gasar så dör den efter det att jag satte på förgasaren igen , Någon som vet vad det kan vara för fel och hur man fixar det ? Crying or Very sad

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Kolla insuget som jag sa förut.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #3
    Prova att skruva av och på förgasaren igen. Kan trotteln eller vajern hakat upp sig på något sätt?
    Kolla även att förgasaren är fastskruvad på insuget. Är den inte det kan den bete sig så där.
    Samma sak om plast bussningen som man trär på insuget är spräckt...

    Skulle insuget vara paj så skulle tomgången vara jävligt pissig. Vilka många brukar ställa upp tomgången med skruven
    Och spänna upp vajern. Då brukar de gasa lite själv tillräckligt för att inte dö

    Jag skulle ha plockat isär hela förgasaren och rengjort och sen kolla att den är tät.
    Moppemorfar

  4. #4

  5. #5
    Är gaswiren för kort så trottlen står på +-halv gas? Hände så med min honda o då var de bara gaswiren jag fått för kort

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av hjelp Visa inlägg
    Min ciao gasar av sig självt och när jag gasar så dör den efter det att jag satte på förgasaren igen , Någon som vet vad det kan vara för fel och hur man fixar det ? Crying or Very sad
    Klockren tjyvluft! Särskilt som den dör när du gasar..... Kolla efter läcka!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in