1. #1

    Exclamation Hpi digital racing beta ram mrx motor! startar ej!

    Tjena, är "tillbaks" här på mfn pga ett problem jag inte lyckas lösa själv.
    köpte mig en AM6 motor efter att blocket sprack på min rk6 motor dock sitter det digital tändning alltså brytar lös som jag är helt okunnig om ännu.

    jag är nästan säker påatt hela felet har o göra me att tändningen tänder på fel punkt.. har testat diverse tändinstälningar kollat guider o kollar även hpis hemsida hur dom rekomenderar grundinstälningen vill säga tändpunkt vid +/- 2-4mm av nolläget.
    bränslen kommer ner till vevhuset och fram till stiftet vet att det gnistrar osv men vid fel punkt så att säga.
    vet inte redigt vad jag ska göra längre det ända jag har kvar o testa som jag själv kan komma på e o köra på ett stift med fetare gnista ist för ngk erridium stift (stavningen) som presterar bäst vid höga varv

    Block: Minarelli AM6 maximalt portat
    Cylinder: Top Performance Racing 86cc. portad mm av atr
    Kolv: tpr
    Filter: Malossi E14
    Membran: Malossi VL15 modifierat
    Insug: Malossi MHR Shortneck modifierad
    Förgasare: PWK Stage6 28mm R/T / Koso Racing 34mm
    Vev: Top Performance Racing 44mm
    Ramlager: Top Performance Racing
    Nållager: Top Performance Racing
    Packboxar: SKF original
    Koppling: Metrakit MRD + MHR fjädrar
    Kopplingskorg: Orginal lättad
    Växellåda: Orginal
    Tändning: HPI Digital Racing
    Tändstift: NGK Iridium BR10EIX e: 0.4mm
    Drevning:...

    någon som har något tips eller känner sig hemma i dessa tändsystem kan även lämna iväg den mot en slant om du är seriös, bara skiten startar
    akut hjälp tack behov av att sälja skiten pga körkort, ska endast provstartas o köras sedan säljas.
    tack på förhand mvh /alle

    ps om bilder etc behövs tveka inte på att pma eller skriva här kan ordnas rätt så kvickt!
    Senast redigerat av kajtak den 2011-05-03 klockan 15:17.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in