1. #1

    Olja angående AM6

    Jag har en DT50x 06 och undrar var oljan blandas med bensinen?
    Är förgasaren inblandad vid blandningen?

  2. #2
    I förgasaren blandas de.

  3. #3
    Oljan går från sin separata olje tank till oljepumpen som sedan pumpar det vidare till förgasaren där bensinen och oljan blandas
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  4. #4
    Oljan blandas aldrig med bensinen. Den pumpas rakt in i insuget (eller motsvarande del på förgasaren) där luftströmmen drar med oljan in i motorn.

  5. #5
    Ska nämligen sätta på en mikuni förgasare på Am6 motor. Och på den finns det bara ingång för bensin och jag vill helst inte blanda? Har ni några tips på hur jag skulle slippa detta?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Ska nämligen sätta på en mikuni förgasare på Am6 motor. Och på den finns det bara ingång för bensin och jag vill helst inte blanda? Har ni några tips på hur jag skulle slippa detta?
    Köp ett insug med separat oljeanslutning.
    Citat Ursprungligen postat av meckanX Visa inlägg
    har den gasres? vad toppar den?

  7. #7
    Tråden kan låsas
    Senast redigerat av DT-Davve den 2011-05-04 klockan 17:41.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in