Ämne: Olja angående AM6
-
2011-05-02, 21:55 #1
Olja angående AM6
Jag har en DT50x 06 och undrar var oljan blandas med bensinen?
Är förgasaren inblandad vid blandningen?
-
2011-05-02, 22:13 #2
-
2011-05-03, 10:16 #3
Oljan går från sin separata olje tank till oljepumpen som sedan pumpar det vidare till förgasaren där bensinen och oljan blandas
-
2011-05-03, 17:23 #4
Oljan blandas aldrig med bensinen. Den pumpas rakt in i insuget (eller motsvarande del på förgasaren) där luftströmmen drar med oljan in i motorn.
-
2011-05-03, 18:44 #5
Ska nämligen sätta på en mikuni förgasare på Am6 motor. Och på den finns det bara ingång för bensin och jag vill helst inte blanda? Har ni några tips på hur jag skulle slippa detta?
-
2011-05-03, 20:11 #6
-
2011-05-03, 20:39 #7
Tråden kan låsas
Senast redigerat av DT-Davve den 2011-05-04 klockan 17:41.


Svara med citat


