1. #1

    hastighetsmätaren.

    Hej min hastighetsmätare på Derbi Sm har börjat och krångla, när man slänger i blinkersen så börjar allting blinka på mätaren och soppa lampan blinkar hela tiden.

    Och jag vete fan vad det kan vara för fel, har kollat om det kan vart någon kabel som blivit skadad o så men hitta igen.
    Så skulle behöva lite hjälp på va det kan vara.

  2. #2
    Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Pargas, Finland
    Inlägg
    308
    Citat Ursprungligen postat av tompish Visa inlägg
    Hej min hastighetsmätare på Derbi Sm har börjat och krångla, när man slänger i blinkersen så börjar allting blinka på mätaren och soppa lampan blinkar hela tiden.

    Och jag vete fan vad det kan vara för fel, har kollat om det kan vart någon kabel som blivit skadad o så men hitta igen.
    Så skulle behöva lite hjälp på va det kan vara.
    påminner om min gamla derbi xtreme där varvmätaren slog i bottnet och visade 15.000 varv och när man blinkade så börja alla lampor blinka osv. du har antagligen en löskontakt någonstans! mitt problem var iallafall bakom cateyet som något hade fuckat upp sig lite
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

  3. #3
    Kolla säkringarna

  4. #4
    har kollat säkringarna o det va ingen som va trasig, men får ta och kolla kontakterna

  5. #5

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Danderyd/Bålsta
    Inlägg
    72
    som sagt kolla kontakter, men kan också vara dåligt batteri. Ladda upp det och testa! Funkade för mig då min varvräknare levde sitt get liv..

  6. #6
    kolla jorden! det var mitt fel när det hände för mig

  7. #7
    får titta till batteriet o kolla så att det är schysst!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in