Ämne: up sid down gaffel.
Hybridvisning
-
2011-05-04, 17:19 #1Medlem
- Reg.datum
- Sep 2010
up sid down gaffel.
Hej jag har en up side down gaffel som inte vill vara med riktigt.
Den börja läcka för ett tag sedan. Då bytte jag backbox och hällde i ny olja.
Men det vart aldrig bra med oljan.. gaffeln var skit mjuk och jag hällde i mer och mer olja. Nu är den lite bättre men inte bra. I boken stod det att det skulle vara 135ml i varje gaffel nu kanske vi är uppe i 200ml i varje.
I ena gaffeln benet är det ungefär som en cykel pump och den värkar inte fungera så bra. Vad ska jag göra åt det här nu då?
Men märkte precis att det benet som läckte förut ( den med fjädern i) Har börja läckt igen
Vad ska jag göra??? Tack för hjälpen i förhand.
-
2011-05-04, 17:35 #2
vad för olja använder du? den ena ska vara mjukare än den andra, svårt att förklara men den ena ska bara dämpa tillbaks så det inte gungar 5 sekunder efter varje gupp om du förstår

vad för packboxar var det? jag köpte dubbelfjädrande till min usd showa till senda, funkade perfekt
-
2011-05-04, 19:14 #3Medlem
- Reg.datum
- Sep 2010
Castrol Gaffelolja 5W använder jag. Jo jag har förståt att ena dämparen ska vara någe slacks mjuk görande effekt. Men den fungerar typ inte när jag bytte olja.
Och packboxar köpte min far som maskin packningar dom såg exakt lika dana ut som dom andra.
Dubbelfjädrade boxar ??????????????????????????????++
-
2011-05-04, 18:18 #4Medlem
- Reg.datum
- Sep 2010
Castrol Gaffelolja 5W använder jag. Jo jag har förståt att ena dämparen ska vara någe slacks mjuk görande effekt. Men den fungerar typ inte när jag bytte olja.
Och packboxar köpte min far som maskin packningar dom såg exakt lika dana ut som dom andra.
Dubbelfjädrade boxar ??????????????????????????????++

Svara med citat

Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej