1. #1

    Har jag rätt att läsa spanska?

    ja det är så att jag valt mina indivudiella (stavning*) val och då visade det säg att jag inte fick spanska pga för få sökande MEN det är lite skumt därför min lärare(som är schysst) menar att det detta handlar om en besparingsgrej efter som att spanskläraren som vi skulle ha ska gå i pension och då vill inte skolan sätta in en vikarie som kostar pengar

    och det här med för få sökande tror vi och vår lärare inte på då skolan inte vill säga hur många som sökte (vi var minimum 4 personer som hade spanska steg 3 som förstahandsval enbart i min klass och vi går på en hyffsad stor gymnasieskola)

    hennes råd är att be våra föreldrar ringa in till gymnasiechefen och fråga vad som egentligen försegår

    vi ska be om listorna på de sökande för det är inte enligt mej troligt att så få sökt då kursen ger meritpoäng och alla vill ha ett bra slutbetyg


    så har jag rätt att läsa spanska?

    vet att detta kanske inte är lämpligt på ett mopedforum men kan inte posta på FlashBack

  2. #2
    Ring till den lokala tidningen så ska du se att de blir fart på rektorn Ge dig inte bara, vill du läsa spanska ska du få göra det också.

  3. #3
    Ja du har rätt till spanska, när vi skulle välja inriktning i vår klass så var man tvungen o va 10 st från klassen(!) som valde de annars skulle de inte bli av, vi hade ju tänkt välja inriktingen sedan länge, så när vi bara blev 8 som valde den så ville inte skolan så då började vi lipa hos rektorn o massa o efter ett tag o snack med föräldrar gav dom sig

    Så de e bara o börja klaga o som Yoohan sa, kontakta lokaltidningen så har dom inte mycket val sen

  4. #4
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Rent juridiskt, nej. Skolan erbjuder vad den erbjuder, passar det inte så är det bara att dra

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Ring till den lokala tidningen så ska du se att de blir fart på rektorn Ge dig inte bara, vill du läsa spanska ska du få göra det också.
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Ja du har rätt till spanska, när vi skulle välja inriktning i vår klass så var man tvungen o va 10 st från klassen(!) som valde de annars skulle de inte bli av, vi hade ju tänkt välja inriktingen sedan länge, så när vi bara blev 8 som valde den så ville inte skolan så då började vi lipa hos rektorn o massa o efter ett tag o snack med föräldrar gav dom sig

    Så de e bara o börja klaga o som Yoohan sa, kontakta lokaltidningen så har dom inte mycket val sen
    ja ska be morsan att ringa gymnasiechefen sen tycker jag det är lite konstigt att bara "4" enligt dem har sökt och vi hade 4 sökande från vår klass så tycker det låter lite mysko

    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Rent juridiskt, nej. Skolan erbjuder vad den erbjuder, passar det inte så är det bara att dra
    fasen^^

  6. #6
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Du kan ju alltid dra en snyfthistoria för afton****n om hur du känner dig kränkt osv. Skicka också in en bild på hela din familj där du visar upp din betygspapper där spanska saknas. Sen lite flum som om "jag har alltid velat bo i spanien, nu krossas den drömmen" osv så ska du se att du kommer få det

  7. #7
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Du kan ju alltid dra en snyfthistoria för afton****n om hur du känner dig kränkt osv. Skicka också in en bild på hela din familj där du visar upp din betygspapper där spanska saknas. Sen lite flum som om "jag har alltid velat bo i spanien, nu krossas den drömmen" osv så ska du se att du kommer få det
    Jag tror även att mhfuria var invandrare så kan ju klämma in att rektorn är rasist så lär det bli lite fart på aftonbladet....

  8. #8
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Jag tror även att mhfuria var invandrare så kan ju klämma in att rektorn är rasist så lär det bli lite fart på aftonbladet....
    Jävlar, killen sitter på en guldgruva!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in