1. #1

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Danderyd/Bålsta
    Inlägg
    72

    Täta mellan avgasrör och cylinder, derbi senda

    Tjena min derbi läcker olja/gegga mellan avgasrör och cylinder, hör också att det läcker ut avgaser där. Har ett gianelli (sitter ju bara med fjädrar) vad kan jag göra för att få det tätt, pasta, packning några tips?
    BILD: (obs nytvättat)



    Kan det ha något att göra med mitt högteknologiska fäste att göra, tror inte att det ska vara det då vinkeln verkar vara rätt :/


    Det rinner och "sprutar" också olja ur ljuddämparn. Är tråkigt då bakskärmen,kläder,lyse och blinkers blir geggigt av det, hamnar även på mitt nya bakdäck . Har gått ner i munstycke såpass att den fortfarande ska gå bra så borde inte vara oförbränd olja. Kör på oljepumpen så den borde inte gå för fett. Kör förövrigt på q8 rs extream olja, lågkvalitet kanske.

    Tacksamm för svar då det förstör kläder och moppe :/

  2. #2
    Det har varit så ett antal gånger på min moped ...

    Testa byt packning, det finns massa olika sorters packningar, har du rätt? testa massa olika sorter

    Om det läcker vid avgasröret, där fjädern sitter alltså inte mot cylindern kan du ta avgaspasta.

    Sen när du skruvar på skruvarna till cylindern så brukar man oftast dra så hårt man kan eftersom man tror det klämmer åt bättre men dra lagom, Dom kan gå av (hänt för mig)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in