Ämne: Ang Fiddyköp

  1. #1
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055

    Ang Fiddyköp

    Hej nu när minimoton är såld så har suget för en fiddy blivit stort. Troligtvis lutar det åt att jag köper en bra begagnad pitpro, snakepit eller en ten7. Dock så hittade jag några nya hos bla motosweden som kanske kan vara något. Då mina kunskaper ang dessa motorer osv inte är på topp så kanske ni kan rekomendera någon av de här eller länka en annan? Gillar de från motorhandel då de har tändningslås.
    Apollo AGB-37 CRF 125cc


    Uploaded with ImageShack.us
    http://motorhandel.se/1/sv/fiddy-mid...rod_grp-s1/102

    Apollo AGB-37 CRF 150cc


    Uploaded with ImageShack.us
    http://motorhandel.se/1/sv/fiddy-mid...-crf-150cc.php

    Dirtbike ORION AGB-34 Midsize 2011 140cc Lifan motor



    Uploaded with ImageShack.us
    http://motorsweden.se/product_info.php?pid=176
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  2. #2
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Tycker du ska satsa på en pitpro eller nått liknande, orion och dom kina sakerna brukar pajja rätt fort

  3. #3
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Tycker du ska satsa på en pitpro eller nått liknande, orion och dom kina sakerna brukar pajja rätt fort
    Jo det lär nog bli så men det ligger inte uppe så många som jag är intresserade av nu . Kanske någon medlem har erfarenheter av ovanstående modeller?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #4

  5. #5
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Varför köper inte du en vanlig 80cc dom är mycket roligare o köra än en sketen fiddy.. finns flera på blocket för 4-7k
    Tar för mycket plats. Att förvara dvs samt transportera.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #6

  7. #7
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Larse Visa inlägg
    den vita eller den med lifan motor längst ner verkar bäst enligt mig.

    Den vita ser/är lite högre och har usd-gaffel, dock inte riktigt säker på hur motorn är. Enda egentliga fördelen med den sista är att motorn är från lifan
    Gillar båda två mycket utseendet ,gaffeln att den har 4 L tank mot den andres 3 L samt tändningslåset gillar jag medans den sista har en bättre motor samt är smidigare. Men en pitpro från 06 kanske är bättre?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  8. #8
    Räcker nog att säga såhär att det finns en anledning till att en Pitpro kostar mellan 16-24k ny medans en orion kostar 4.5k ny.
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  9. #9
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Räcker nog att säga såhär att det finns en anledning till att en Pitpro kostar mellan 16-24k ny medans en orion kostar 4.5k ny.
    Ligger en poäng i det, har iaf hittat en fin pitpro som jag snart skall kolla på.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  10. #10
    Om du verkligen måste ha tändningslås är det ju bara att köpa ett från vilken random moppebutik som helst och koppla in.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  11. #11
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Man tröttnar snabbt på fiddy, speciellt de klenare modellerna. Hade satsat på någon sleten cross istället om jag var du. Annars tycker jag att du ska satsa på pitpro, snakepit, exxo osv, bra grejer.

  12. #12
    Har åkt både fiddy och 80cc cross. Går inte att jämföra överhuvudtaget. Fiddyn är slööööö men cross går så inåt helvete rent utsagt...
    Most stickpeople are black

  13. #13
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Man tröttnar snabbt på fiddy, speciellt de klenare modellerna. Hade satsat på någon sleten cross istället om jag var du. Annars tycker jag att du ska satsa på pitpro, snakepit, exxo osv, bra grejer.
    Det blir minst 150 cc isf. Får se om jag lägger ut några tusen till det beror helt på om jag dömer gothia i sommar.
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Har åkt både fiddy och 80cc cross. Går inte att jämföra överhuvudtaget. Fiddyn är slööööö men cross går så inåt helvete rent utsagt...
    Blir ev en 125 cc cross om jag får mer jobb i sommar. Men det blir svårt för mig att transportera den isf då vår v70 saknar dragkrok(snålfarsa).
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  14. #14
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Det blir minst 150 cc isf. Får se om jag lägger ut några tusen till det beror helt på om jag dömer gothia i sommar.

    Blir ev en 125 cc cross om jag får mer jobb i sommar. Men det blir svårt för mig att transportera den isf då vår v70 saknar dragkrok(snålfarsa).
    Rätt klena de med utan trim. Haft en Pitpro med Lifan 150cc och tycker att det är roligare med t.ex en 80cc, hehe Fast som du säger, praktiskt med fiddy, lättskötta.

  15. #15
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Rätt klena de med utan trim. Haft en Pitpro med Lifan 150cc och tycker att det är roligare med t.ex en 80cc, hehe Fast som du säger, praktiskt med fiddy, lättskötta.
    Precis, dock köper jag troligtvis ett rotorkit och lite annat godis till den isf. En riktig cross från tex Honda/Ktm får vänta tills jag har plats+ transport.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #16
    Med inner rotorkit så tappar du mkt ax!
    Most stickpeople are black

  17. #17
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    150cc'aren ser ut att vara oljekyld , är effekt höjande och kolven klarar sig längre .
    Jag skulle nog ha satsat på 150'n
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  18. #18
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Med inner rotorkit så tappar du mkt ax!
    Får överväga om det är axx eller topfart jag ute efter.
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    150cc'aren ser ut att vara oljekyld , är effekt höjande och kolven klarar sig längre .
    Jag skulle nog ha satsat på 150'n
    Vilken är bäst den eller en pitpro limited edition årsm 07?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  19. #19
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Får överväga om det är axx eller topfart jag ute efter.


    Vilken är bäst den eller en pitpro limited edition årsm 07?
    Hmm , vet inte vad som är bäst .
    Jag skulle nog ha satsat på 150cc'n , pitpro'n är inte olje kyld tänker ja mig .

    Kör man med huvet så håller båda med täta oljebyten och översyn , men pitpron är ju mer sliten efter som det är en 07'a
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  20. #20
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Hmm , vet inte vad som är bäst .
    Jag skulle nog ha satsat på 150cc'n , pitpro'n är inte olje kyld tänker ja mig .

    Kör man med huvet så håller båda med täta oljebyten och översyn , men pitpron är ju mer sliten efter som det är en 07'a
    Jo det är sant hade det sutit en lifan motor på den vita hade jag köpt den dirr.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  21. #21
    asså om du är ute efter toppfart SATSA då inte på fiddy jag har en kx 80cc och en snakepit viper (125cc) visst fiddyn har ett fett gött axx om du kör as låga varv och på 4:ans växel så e den fett skön men en 80cc eller 125cc kx ktm honda.... dom e riktigt sköna också dom axxar som fan på ingenting

  22. #22

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Dom du la upp bilder på funkar, men man måste mecka med dom lite då o då. Men som sagt PitPro är bättre. Min kompis har en Orion 150cc Midsize den axxar som fan! Skönt ljud också Den här: http://www.motorsweden.se/product_info.php?pid=174

  23. #23

  24. #24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in