Sidan 1 av 2 12 Sista

Hybridvisning

  1. #1

  2. #2
    byt tändstift

  3. #3

  4. #4
    har du automat chock på?

  5. #5

  6. #6
    Den värmenöp inte då?
    Du har ju väldigt lite munstycke så det är ju inte omöjligt..!

  7. #7
    Tändstift ser du ju vad du ska ha för något... bara att läsa siffrorna/bokstäverna som står runtom! (;

  8. #8
    haha tycker också det, låter som att din moppe är 100 % fel inställd

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Ska pröva med ett nytt tändstift... Men den är inte direkt 100procent inställd.
    jag hade 72 i munstycke på min aerox med effektrör.. hur fan kan du ha 75 när du har cylinder förgasare. öppet filter ?

  11. #11

  12. #12

  13. #13
    Kan vara att tändstiftet har surat ner sig ;/? kolla om den är fuktig.

  14. #14
    vet att alla är olika, men titta färgen på stiftet, tror att ditt är helt vitt

  15. #15
    på min rieju rrx har jag 95 munstycke, endast urpluggad (;

  16. #16

  17. #17
    Om den värmenypt borde väl kicken vart stum?

  18. #18

  19. #19
    Om stiftet är vitt så lär ju motorn skära inom kort framtid!... om du märker att moppen går bättre om du drar skocken så ska du höja munstycket en aning!

  20. #20

  21. #21
    GoodGood!

  22. #22
    Den har värmenypt....
    Även fast kicken funkade efter var det ju att motorn hann kallna.
    Fortsätter du köra med så litet munstycke kommer den skära helt så småningom.

  23. #23
    men om den sväller och fastnar i högt varv... borde inte motorn skära då.. ;/

  24. #24

  25. #25

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Mmh ska göra det! Ska dra ner till garaget och ta av tändstiftet så jag vet vad det heter
    När du sen ställer in förgasaren, ställ in allt rätt. Inte bara huvudmunstycke, få rätt inställning på lågfart, luftskruv, trottel samt huvudmunstycke. Följ denna guide http://www.braigasen.com/Gsons_Forgasartips.htm

  27. #27

  28. #28
    kanske måste rengöra förgasaren ;/

  29. #29

  30. #30
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    du körde med org munstycket tidigare vet jag, gör du det än? kanske inte läst vad du har just nu men, kör du på org har den antagligen nypt. Det som händer är att kolven blir väldigt varm, och när kolven blir varm expanderar den och sväller. cylindern sväller också, men iomed att den har mer kylning och att en cylinder har mer material tar det längre tid för den att expandera. då kan kolven expandera för fort och då tar det liksom stopp. När den sedan svalnar krymper den igen och den går att starta. Jag skulle verkligen kolla till inställningarna om du vill ha din cylinder i behåll!
    Nyp brukar inte vara så farligt och brukar inte göra så mycket skada, men det är en varning till dig att du ska kolla inställningarna
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in