Sidan 2 av 2 Första 12
    kanske måste rengöra förgasaren ;/

Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Mmh ska göra det! Ska dra ner till garaget och ta av tändstiftet så jag vet vad det heter
    När du sen ställer in förgasaren, ställ in allt rätt. Inte bara huvudmunstycke, få rätt inställning på lågfart, luftskruv, trottel samt huvudmunstycke. Följ denna guide http://www.braigasen.com/Gsons_Forgasartips.htm

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    du körde med org munstycket tidigare vet jag, gör du det än? kanske inte läst vad du har just nu men, kör du på org har den antagligen nypt. Det som händer är att kolven blir väldigt varm, och när kolven blir varm expanderar den och sväller. cylindern sväller också, men iomed att den har mer kylning och att en cylinder har mer material tar det längre tid för den att expandera. då kan kolven expandera för fort och då tar det liksom stopp. När den sedan svalnar krymper den igen och den går att starta. Jag skulle verkligen kolla till inställningarna om du vill ha din cylinder i behåll!
    Nyp brukar inte vara så farligt och brukar inte göra så mycket skada, men det är en varning till dig att du ska kolla inställningarna
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Aa tack för Infot! Hade 98 men den gick skit så jag bytte ner mig. Ska ta en titt imorgon och byta upp mig i munstycke och byta tändstift Vad rekomenderar du 8 eller 9?
    9 blir nog bra!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Why go to slow when you can ride 2fast?

Nope.. Men problemet är löst det var tändkabeln till stiftet som vara gammalt o dåligt

Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    OT: Fyfan vad litet munstycke du har... är du säker på att den får tillräckligt med soppa ? Dvs att stiftet är oboy-brunt?
    Haha vet, Japp den får 50/50 luft,bensin ställde in den idag och nu är den i oboy färg riktigt fint + köpte ny tändhatt + stift !

Okej ska byta upp mig imorgon!

Ne körde väldigt lungt idag!
    Sen när kör du lugnt? Tycker inte att 70+ på en 30väg ska ses som vidare lugnt (speciellt om man inte har körkort)

Iaf, samma sak hände med min Aerox förut.. Fast då hade jag tydligen ingen olja, men den tvärdog när jag var ute och körde, startade och kunde köra 2m sen samma sak, väntade 5 min och fyllde på olja så gick den igen som normalt och var inga problem efter det (originalcylinder då förvisso menmen), så din KAN ju ha värmenypt

Haha ! Men fixade problemet det var tändstiftet som var helt kasst det va orginal + att de va en femma och man ska ha runt 8 eller 9 på tändstiftet när man kör med 70cc
    Skumt, jag hade 8 original

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in