Trådad visning

  1. #1
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368

    Baotian problem?! :P SEGT ÄCKEL!! HJÄLP :P

    Tjo,
    köpte mig en billig baotian sprint 06a idag, tänkte att det skulle vara en billig sommar moppe xD
    Förra ägaren har trimmat den lite, tror det var andra vikter, variator, sportluft, större munstycke, uppborrad plugg i avgasrör, ostrypt cdi mm..

    Han har inte kört den på ca 2år och under tiden har den stått i ett garage.
    Han tog ut moppen igår och såg till så att den starta och den starta direkt.

    Men det lilla problemet är att den går bövla segt xD
    Innan den har stått så sa han att den gjorde utan problem ca 75 på rakan med okej drag för att vara baotian och 4-takt Den gjorde även ca 85 i nedför obs enligt moppe mätarn
    Men som sagt, så gick den innan, men när jag testa den först gjorde den inte mer än ca 45 på rakan och 55 i nedför och är extremt seg, får kämpa sig upp i den hastigheten
    Jag har väl kört den några timmar idag och den gick bättre o bättre ett tag, men nu går den som den går xD ca 55 på rakan, möjligtvis 60 på lång raka och ca 70 i nedför, så det är vekligen en förbättring Men jag skulle gärna vilja att den skulle gå som innan då min polare har en exakt likadan moppe och den går typ som min gör och den är 100% original, jag tar han väl lite i nedför, men annars same shit xD

    Någon som har några tips vad jag kan göra för att den ska bli piggare?..

    Jag har bytt stift, sotat ur avgasrör och dämpare, bytt olja, satt på luftburk med nytt filter utan plugg i osv, men den går likadant. Kan det vara membranet i föggen?

    Sen har jag även ett till problem, bakbromsen är helt f*ckad, om man använder bromsen när man står stilla så låser den sig.. men om man använder den när man kör tar den inget alls :S
    Det kan ju inte vara backarna som är slut, för då borde den ju inte låsa sig.. men själva bromsbacks axeln är lite seg och är nog anledningen till vrf den låser sig, men ska väl funka när man kör också?

    UPDATE: 20/05 - 11

    Ställde om ventilerna idag då dem stod helt fel. Moppen går jämnare och ganska fint nu, men jag får inte upp den i den hastighet som den bör gå i (har gjort)
    Bytte även membran och trotteln mm, lite piggare o lite starkare men inte bättre på toppenh

    Men behöver fortfarande hjälp!!

    SVARA fort!!!
    Senast redigerat av Löken den 2011-05-20 klockan 17:56. Anledning: Update

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in