-
2011-05-20, 16:09 #31
okej, såhär ställer du ventilerna, väldigt enkelt!
du ställer svänghjulet så att markeringen T(om du har sån) står mot markeringen på motorn., då har du nollat den.
sedan skruvar du loss dom där locken på topplocket (under och översida), där ser du en liten mutter samt en gängad "pinne" där under locket. dra loss muttern litegrann med 9ans led-nyckel, sedan tar du ett bladmått, tar den som det står 0,05 på, du sätter den under justerskruven(pinnen) och skruvar åt den. sedan skruvar du upp den liiiiitegrann, så att du precis kan dra bladmåttet mellan justerskruven och ventilfjädern(brickan). lite motstånd ska det vara när du försöker dra bladmåttet fram och tillbaks. sedan drar du åt muttern och gör lika på avgas!
hoppas detta hjälpte dig något, blev lite rörigt men vafan.
och några symptom med felinställda ventiler är att det tickar från motorn och den kan bli svårstartad.jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2011-05-20, 17:54 #32
Aa tack för hjälpen, men har redan gjort detta
Ställde in ventilerna idag på morgon, då ena var helt stängd och andra var väldigt mkt öppen, ca 0,2
Sedan på eftermiddagen bytte jag membran och trottel då det var dåligt.
Så man kan säga att jag har bytt stift, membran, olja, bensin, ställt in ventiler mm.. och den går nästan lika danten aning piggare och starkare men samma toppspeed
fattar inte vrf den sackat på hastigheten :/
-
2011-05-20, 18:09 #33
-
2011-05-20, 18:18 #34
-
2011-05-20, 18:29 #35
-
2011-05-21, 19:19 #36
-
2011-05-21, 20:05 #37
-
2011-05-21, 20:50 #38