Skadestånd på stöld?

Tja, min moped har blivit stulen, nu till frågan, hur mycket tror ni han får betala i skadestånd?
    Inbrott i mitt garage
    Han repade lacken på grannens bil
    Stulen moped

Vad är det som gäller? Dagsböter?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Tja, min moped har blivit stulen, nu till frågan, hur mycket tror ni han får betala i skadestånd?
    Inbrott i mitt garage
    Han repade lacken på grannens bil
    Stulen moped

Vad är det som gäller? Dagsböter?
    Dagsböter är ju det du skall betala till staten för att "sona" för dina synder
    Sen kommer han såklart på ett eller annat sätt få betala för skadorna han orsakat

hur mycket är svårt att säga.

Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Dagsböter är ju det du skall betala till staten för att "sona" för dina synder
    Sen kommer han såklart på ett eller annat sätt få betala för skadorna han orsakat

hur mycket är svårt att säga.
    ok, jag vet vad för gäng det är som har stulit den, jag har även blivit dödshotad utav dom på sms eftersom jag har polisanmält händelsen. Så jag antar att det kommer bli en rätt saftig böter för dom iaf om de blir tagna
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in