1. #1

    Mopeden dör efter nån minut, sen vill den knappt gå frammåt. 70cc

    Tjena! införskaffa mig en 70 cc till min piaggio nrg mc3 ac. setupen ja har då till denna 70cc är:

    zx rör
    4.5g vikter
    lite hårdare kopplingsfjädrar
    lite hårdare tryckfjäder
    17.5 dellorto me elchoke med nu munstycke 94
    öppet luftfilter

    Moppen gick typ i inte framåt, så ja trodde det va remmen som gått av efter ja kört en stund. (innan detta gick den hyfsat bra). men sen vänta ja lite och körde igen den gick typ i 10. den hacka licksom sg fram och fick nån avgassmäll nån gång, ja slipa stiftet som var helt svart, vet att den ska va oboybrunt och att den får för mkt bränsle. sen funka den sådär hyfsat igen. men nu vill de knappt gå framåt igen. va beror dessa smäller av? och va ska ja göra för att den ska gå framåt normalt? ja ska testa byta till ett 82 munstycke idag och lägga en bricka i luftfiltret så den får mindre luft också. om det skulle vara till nån hjälp så blir det mkt överloppsbränsle i förgasaren och den blir väldigt kall.

    Obs. ja blandar själv runt 4% i tanken nu vid första starterna, är det kanske därför?

  2. #2
    4% är för tjockt, kör på 3% sen kan du börja köra med 2,5% efter ett tag
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    4% är för tjockt, kör på 3% sen kan du börja köra med 2,5% efter ett tag
    för tjockt ?. hur menar du nu ?

  4. #4
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    För mycket olja, håller med om att 4% låter lite väl mycket.
    3% duger gott och väl
    vad ska hända ?.
    jag har kört med över 4% i tanken och med en söndrig packbox så det kom in motor olja i vev huset. rök som helvete..
    och FÖRST då har jag mörkt att den gick sämre..

    så 4% ska inte vara för mycket bara att det kostar mer att använda 4% än te.x 2%

  6. #6

  7. #7
    det va visst att den fick för mkt olja, blanda ut till 3 sen gick den bra, dock skar den pga för litet munstycke. kul! ny cylinder och sånt för 2300kr...

  8. #8
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av [email protected] Visa inlägg
    det va visst att den fick för mkt olja, blanda ut till 3 sen gick den bra, dock skar den pga för litet munstycke. kul! ny cylinder och sånt för 2300kr...
    Gör om gör rätt helt enkelt.

    Tips till nästa gång: Börja uppifrån i munstycken och gå neråt
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in