1. #1

    Yamaha neos Startar men går inte att köra

    som rubriken säger, har inskaffat mig en Dellorto 16mm förgasare med 90 munstycke, moppen startar på tomgång men så fort man gasar så dör den och om man släpper gasen så fortsätter den vara igång på tomgången, och efter ett tag så dör den på tomgången och när man tar av tändstiftet är det blött och när man torkar av det så startar den igen på tomgången. Är det ett för stort munstycke i den eller vad kan vara felet?

    HJÄLP!

  2. #2
    Prova ett mindre munstycke

  3. #3

  4. #4
    Kan även vara membranet, va iaf det på min när jag hade samma problem

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    "Bööööwar" det eller "blödrar" den ?
    Den Böööööwar

  6. #6
    jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

  7. #7
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Mindre munstyckte om stiftet är blött, om det är torrt större.

    90 låter väldigt stort för dellorto gasare på 50cc.. runt 75-80 bör den gå bättre!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Mindre munstyckte om stiftet är blött, om det är torrt större.

    90 låter väldigt stort för dellorto gasare på 50cc.. runt 75-80 bör den gå bättre!
    Då får jag inskaffa ett 75 och 80 munstycke

  9. #9
    jag har inskaffat 70-75 och 80 munstycke, den startar och går igång med 70 munstycket men när den väl blir varm så dör den och vill inte starta, jag gissar på att jag har fel tändstift, har ett biltändstift på höga värmetal

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in