1. #1

    Aerox ville inte starta efter långtur

    Som rubriken lyder, hade varit och kört hyfsat långt med full gas nästan hela tiden men låg ändå bara på 7000 varv (Orginal förutom borttagen v-ring och 4 g vikter). Sen när jag skulle lämna av en passagerare och saktar ner så går moppen på låga varv innan den stänger av av sig själv, det har hänt förut men den här gången ville den inte starta igen. I början gick den igång men dör på gaspådrag och sen så går den inte alls igång. Väntade dock ett tag och provade igen och då startade den men ville som dö lite när jag gasade men det gick över och sen gick den normalt igen.

    Någon som förstår min text och har någon idé om vad det kan vara? Min första gissning var överhettning

  2. #2

    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    tagaf
    Inlägg
    58
    Låter som att kolvringarna har gått och kolven har oxå tagit stryk!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Wettaz Visa inlägg
    Låter som att kolvringarna har gått och kolven har oxå tagit stryk!
    Jadu jag är inte så jävla kunnig Startade och gick bra idag iallafall!

  4. #4

    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    tagaf
    Inlägg
    58
    Citat Ursprungligen postat av filleg Visa inlägg
    Jadu jag är inte så jävla kunnig Startade och gick bra idag iallafall!
    Går den lite sämre tycker du? isåfall har den värmenypit, min kompis moppe har det och hans kolvringar har gått men den funkar att köra med men den går inte bra på lågavarv och tomgång.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Wettaz Visa inlägg
    Går den lite sämre tycker du? isåfall har den värmenypit, min kompis moppe har det och hans kolvringar har gått men den funkar att köra med men den går inte bra på lågavarv och tomgång.
    Låter som mitt problem. Lösning? Nya kolvringar?

  6. #6

    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    tagaf
    Inlägg
    58
    Citat Ursprungligen postat av filleg Visa inlägg
    Låter som mitt problem. Lösning? Nya kolvringar?
    Jodå, nya kolvringar ska göra susen! när du väl håller på så kan du ta en titt på kolven också om den ser ok ut

  7. #7
    Tackar och bockar!

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av returburk Visa inlägg
    Ta reda på varför den värmenyper innan du bytar ringarna annars nyper den ju bara dom nya.
    +1 måste också tänkta ett steg före. titta vatten pumpen. titta också så att det inte är stop någonstans

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in