Ämne: Olja i moppen

Hybridvisning

Olja i moppen

Tjena!

Kör med separat oljesmörning i moppen, och nu är det dags att fylla på. Känner inte för att punga ut 200 spänn på castrols åka till månen olja ungefär så jag undrar om man kan slänga i någon random tvåtaktsolja i moppen eller krävs det någon mineral hokuspukos för att skiten inte ska skära?

Moppen är en derbi med D50bo någonting
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Valfri 2-taktolja funkar fint, så kör på vad du vill.
    Fan va nice! bara att kasta i något skit som det står tvåtakt på då!
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

Jag körde Castrol TTS eller vafan den heter, värsting historia för 250kr/L , i Fs1:an jag hade, vilket gick skitbra.

Hällde i OKQ8:as olja, och när jag sedan skulle åka iväg o träna skar den. Säger inte att det var oljan det är fel på, men det var den enda skillnaden mot innan.

Ville bara få fram att de är dumt o vara snål ibland!

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Bödvar Visa inlägg
    Jag körde Castrol TTS eller vafan den heter, värsting historia för 250kr/L , i Fs1:an jag hade, vilket gick skitbra.

Hällde i OKQ8:as olja, och när jag sedan skulle åka iväg o träna skar den. Säger inte att det var oljan det är fel på, men det var den enda skillnaden mot innan.

Ville bara få fram att de är dumt o vara snål ibland!
    har kört på billig mack-olja ända sedan jag började åka 2-takt (i 6 år) och det har alltid fungerat bra. visserligen har ett antal mopeder skurit för mig men det är av andra skäl
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Bara en ursäkt för att du kör som ett fucko och just den dagen var det slutkört för din del
    Allt utom Biltemas bör fungera, personligen gillar jag precis som Rexxy OKQ8s Super TT, och Motorex oljorna är grymma också
    Nog kördes den hårt alltid, å andra sidan så har jag koll på sakerna också. Tempen var precis som vanligt, samma varvtal och samma bestyckning.

Jag förespråkar kvalitetsolja, kvalite och pris går inte alltid hand i hand, men väldigt ofta är det så. Finns lixom inte en chans i helvete att jag häller i biltemas olja i min M5:a, bara för att det är hälften av priset.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Bara en ursäkt för att du kör som ett fucko och just den dagen var det slutkört för din del
    Allt utom Biltemas bör fungera, personligen gillar jag precis som Rexxy OKQ8s Super TT, och Motorex oljorna är grymma också
    I min RRX kör jag hel syn motul olja. MRXen billig biltema olja. Märke igen direkt skillnad förutom att biltemas rycker mer!
    Biltema olja funkar fint tycker jag

Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    I min RRX kör jag hel syn motul olja. MRXen billig biltema olja. Märke igen direkt skillnad förutom att biltemas rycker mer!
    Biltema olja funkar fint tycker jag
    Det vore bra om du läste igenom vad du skrev innan du postar, det där var ganska rörigt...

OnT: Jag har provat med castrol och nån skit på okq8 och jag upplevde ingen skillnad

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Barroz Visa inlägg
    det går till och med bra att köra med raps olja om du inte har råd med 2t helsyntets olja.
    Har du några egna erfarenheter av att använda rapsolja i bränslet?
    Skulle vara intressant läsning!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in