1. #1
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259

    Yxa beslagtagen

    Tjena kära moppeägare
    Det e så att jag har en aerox med lite trim och en fin liten blackbox
    sitter i lördags på skolgården (på kvällen) med några polare som oxå har moppe, helt plötsligt kommer polisen körande emot oss i 100 knyck typ och stannar.
    jag visste ju att alla moppar va svinkalla och dom itne kunde bevisa att vi kört med dom... satte på min gulliga blackbox när jag ser dom, så dom börja snacka om att vi kanske hade droger och skit på oss så dom bad om att få kolla packboxarna och polarens väska så jag visste ju att jag hade min yxa där (man e aldrig säker i förorten ) så dom öppnar min och ser den, jag kommer med den sköna ursäkten att jag ska till morfar sen och lämna den te han . men det tror dom inte på och beslagtar yxan och testar mopparna men bara min som e trimmad och blackboxen gjorde sitt någon som e säker på att dom får ta den? den hade ju skydd och allt runt "bladet"
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  2. #2
    Har för mig att dom får testa den oavsett om den är kall eller inte, men att dom inte kan sätta dit dig för nåt. Moppen får dom inte heller plocka nånting ifrån utan bevis på att du faktist har framfört den på allmän väg.

    Typ nåt sånt. Är inte säker dock.

  3. #3

  4. #4
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Har för mig att dom får testa den oavsett om den är kall eller inte, men att dom inte kan sätta dit dig för nåt. Moppen får dom inte heller plocka nånting ifrån utan bevis på att du faktist har framfört den på allmän väg.

    Typ nåt sånt. Är inte säker dock.
    Du e ju för jävla skön skiter i om dom testade moppen.. men får dom beslagta yxa? dom tog ju itne moppen... den gick ju bara i typ 35 när han körde den men han fråga varför jag hade 12a fast han kallade ju det metallsaken


    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Okej du bor i en förort men vem i HELVETE åker runt med en yxa i sadelboxen?
    Jag man e ju as tuff med en yxa nää men fan man vet inte vilka idioter man stötter på ! och vem vet när man behöver en yxa?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  5. #5
    Knivlagen eller vad det nu heter bör väl gälla yxa också?

  6. #6
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    Citat Ursprungligen postat av emmpz Visa inlägg
    Knivlagen eller vad det nu heter bör väl gälla yxa också?
    Kanske nåo nsom vet meer?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  7. #7
    En yxa räknas väl inte in i knivlagen? Och hade det inte vart smartare med ett järnrör eller nåt liknande? Inger nog inte lika mycket respekt om man drar upp ett sånt när folk börjar bråka men polisen tar det inte iaf.

  8. #8
    "Knivlagen" gäller allt som kan användas som vapen, oavsett om det är knivar, grillspett, löstagbara dragkrokar eller järnrör. Med tanke på att det knappast hör till vanligheterna att ha med yxa i moppen, och din förklaring till det uppenbarligen inte var särskilt trovärdig är jag inte förvånad över att dom ville ta hand om den.

  9. #9
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Får dom ens kolla i sadelboxen ifall man ej är misstänkt för något? Är rätt säker på att det är så med väskor så borde vara samma :hmm:
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av emmpz Visa inlägg
    Knivlagen eller vad det nu heter bör väl gälla yxa också?
    lagen heter faktiskt lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål
    Alla former av tillhyggen räknas in här

    §1 2 stycket : Förbudet i första stycket gäller inte, om föremålet enligt särskilda föreskrifter ingår i utrustning för viss tjänst eller visst uppdrag eller om innehavet annars med hänsyn till föremålets art, innehavarens behov och övriga omständigheter är att anse som befogat.

    Du hävdar bara att du hade behovet för den för att den skulle överlämnas till din morfar

    Överklaga!

  11. #11
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    lagen heter faktiskt lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål
    Alla former av tillhyggen räknas in här

    §1 2 stycket : Förbudet i första stycket gäller inte, om föremålet enligt särskilda föreskrifter ingår i utrustning för viss tjänst eller visst uppdrag eller om innehavet annars med hänsyn till föremålets art, innehavarens behov och övriga omständigheter är att anse som befogat.

    Du hävdar bara att du hade behovet för den för att den skulle överlämnas till din morfar

    Överklaga!

    Inte för att jag bryr mig om yxan men bara för sakens skull ska jag fan göra det!
    men problemet e det att min morfar e död kan jag hävda att jag sa farfar? o.0
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  12. #12
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    De är väl bara att köpa en ny yxa , XD ?
    Eller hade du nåra speciella känslor till yxa'n?
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  13. #13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in