1. #1

    Yamaha Aerox 02a svag

    Hejsan, Jag har en Aerox 02:a som är skit klen/svag i början av starten. Går att hålla emot med bena på marken och trycka fullgas men inget händer. Vid 50 då börjar den axxa bra och går runt 75 km/h. Jag har nya vikter (3,5G) trimrör, luftfilter,större munstycke. Är tacksam för något råd/förslag för att kunna fixa detta.

  2. #2

  3. #3
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Det gjorde vi igår och då gick den ännu sämre, kanske ska tilläga att det är 4,5g och inte 3,5g vikter som sitter i

  4. #4
    kör på lättare vikter än 4,5gr
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  5. #5
    Oscar: Vi provade den hårdaste.. kanske prova en sån som du har?
    Jag ska prova med lättre... Har beställt 70cylinder som kommer på fredag tror jag.. Hoppas den går bättre då iaf...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av slize Visa inlägg
    Oscar: Vi provade den hårdaste.. kanske prova en sån som du har?
    Jag ska prova med lättre... Har beställt 70cylinder som kommer på fredag tror jag.. Hoppas den går bättre då iaf...
    testa med detta:
    40% kopplingsfjädrar
    3,5-4gr vikter
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  7. #7
    Aah ska prova!.. Kan det ha att göra med att cylindern kanske är kass eller typ förgasaren? Har ju för stort munstycke just nu så den bluddrar lite i början.

  8. #8
    Bestycka rätt och skaffa en hårdare tryckfjäder. Runt 22-30% lär duga

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in