Beta ark slö när man står stående i en uppförsbacke.

Hej, nu är det så att min beta ark är riktigt slö om man tex står ståendes i en uppförsbacke, den driver knappt framåt och orkar inte varva upp till effektkurvan.
    Den går som en skott så länge man tex inte står ståendes i en uppförbacke eller dylik.
    Vad kan jag göra för att få lite mer kraft i början? byta till en lite hårdare tryckfjäder? vill helst inte tappa så mycket effekt.
    Kan det behövas finjusteringar tex ställa in luftskruven?

testade med 3,6g vikter utan resultat.

Har följande setup:
    Stage6 50cc sport
    Stage6 HPC vev 10mm
    Stage6 pro replica
    Stage6 VForce3 membran
    Malossi MHR delta clutch
    Malossis röda kopplingsfjädrar
    Polini speedcontrol
    Stage6 ProDrive drivrem
    4,9g vikter

TACK PÅ FÖRHAND!

lättare vikter? hårdare kopplingsfjädrar? du har går den rent?

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Vinden tar tag i dig och bromsar ner , häng dig över styret istället

Eller så testar du att köra på 3st vikter i variatorn och kollar om den går bättre.
    Den borde gå för tungt någon stans , testa även med hårdare kopplingsfjädrar
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    lättare vikter? hårdare kopplingsfjädrar? du har går den rent?
    Testade 3,6g men då tyckte jag den varvade ut för lätt, kopplingsfjädrarna jag har är redan väldigt hårda (justeringsspann 6250 - 8500) ska jag testa hårdare?
    @TheMaN, förgasaren är rätt bestyckad och den går rent

Citat Ursprungligen postat av Born2Ride Visa inlägg
    Testade 3,6g men då tyckte jag den varvade ut för lätt, kopplingsfjädrarna jag har är redan väldigt hårda (justeringsspann 6250 - 8500) ska jag testa hårdare?
    @TheMaN, förgasaren är rätt bestyckad och den går rent
    testa vid 4-4,5gr vikter
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    testa vid 4-4,5gr vikter
    Har testat 4,0g tyckte dock den varvade ut för lätt, har 4,9g nu, tror inte det är vikterna som är problemet.

jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    hårdare tryckfjäder
    Okej, också funderat på det, men hur hård ungefär? vill inte tappa mycket effekt..

Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

Blir och beställa det och se hur den går

EDIT: hjälp mig felsöka nu, alla tänkbara tips kan vara till hjälp!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in