Tre är nog fan det slöaste företaget någonsin. Skönt att det går ut i februari iaf... (För dem som orkar läsa)
From: Johan Petersson [mailto:
[email protected]]
Sent: den 24 augusti 2011 17:17
To: 3butiken Kalmar
Subject: Frågor angående abonnemang.
Hej, jag har ett abonnemang hos er (iPhone 3g 8gb, 299/mån) Har köpt till gratissms och begränsat kostnaderna till 250kr (+100kr/mån för sms) så totalt blir det max 350kr/mån. Nu har jag tydligen nått min kostnadsgräns så jag kan inte göra något med mobilen. När jag kollar på "mitt tre" så står det att jag har pengar kvar på potten, hur kan det komma sig? Sen så tycker jag det känns lustigt om jag betalar för gratissms, men nu kan jag inte skicka sms pga. nådd kostnadsgräns (enligt smset men inte hemsidan). Det borde väl verkligen inte spela någon roll? Jag har ju trots allt redan betalat för smsen. Sen så stängdes även mitt internet av (alltså frisurf). Detta är med konstigt, det borde väl funka trots uppnådd kosntadsgräns? Annars kan man ju inte kalla det för frisurf.
Så, hur ska jag göra? Måste jag vänta med att kunna skicka sms och surfa tills nästa månad trots att jag betalat för det?
From: [email protected]
To: [email protected]
Date: Wed, 24 Aug 2011 17:31:52 +0200
Subject: RE: Frågor angående abonnemang.
Hejsan Johan!
Jag skulle gärna kolla lite noggrannare på detta så om jag kan få ditt mobilnummer så ska jag kolla vidare på detta ärende. Dock är det precis som du säger, när spärren går i så försvinner både de fria sms:en och den fria surfen. Det har med systemet att göra och går inte att korrigera så mitt förslag är att du tar bort saldospärren och försöker ha lite mer koll på kostnaderna via 3planet appen mobilen. Så visst är det fri surf och fria sms egentligen men inte med en kostnadsspärr i dagsläget, tyvärr.
Men återkom med namn och nummer så kan jag kolla så att allt stämmer denna månaden. Och precis som du säger, vill du kunna skicka sms och surfa får du vänta tills nästa månad eller ta bort saldospärren helt via kundtjänst.
Hoppas detta var svar på din fråga!
Med vänlig hälsning
Emelie
3-butiken Kalmar
[email protected]]
Sent: den 24 augusti 2011 17:42
Subject: RE: Frågor angående abonnemang.
Mitt nummer är 076 .......
24 aug 2011 kl. 18:13 skrev 3butiken Kalmar <[email protected]>:
Hej igen,
Jag tycker detta ser ytterst märkligt ut och vad jag kan komma fram till (dock kan jag ha fel) så borde inte spärren ha gått i ännu. Dock kan det vara något fel i systemet så kontakta kundtjänst för det är enbart dem som kan förändra dessa saldospärrar. Ringer du från din mobil så ringer du kortnummer 300 annars är det nummer 0771- 735 300.
Hoppas allt löser sig!
Med vänlig hälsning
Emelie
[email protected]]
Sent: den 25 augusti 2011 00:20
Subject: Re: Frågor angående abonnemang.
Hej igen. Ringde kundtjänst innan. Dem sa att dem skulle ta bort/ändra kostnadsgränsen, så dem bad mig stänga av mobilen i ca 30 min. När jag startade den så fick jag 2 sms, ett först där det stod att alla tjänster var upplåsta igen, och några sekunder senare så kom ett där det stod att jag nått min kostnadsgräns igen. Jag hann inte ens använda telefonen så detta verkar minst sagt skumt och känner mig rätt lurad.
Hej Johan!
Jag vet att vi har haft en del problem gällande dessa saldospärrar nu senaste tiden. Alltså va jag kan se så håller spärren på att släppas men ibland kan det fastna lite i systemen och ta lite längre tid. Dock kan inte jag hjälpa dig mer än så här då detta abonnemang tydligen inte står på dig utan på någon annan?! Och då är det personen i fråga som äger numret som får ringa in till kundtjänst om inte allt funkar som det ska ikväll!
Med vänlig hälsning
Emelie
3-butiken Kalmar