Ämne: Dagens Fail!

  1. #4291

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    "lite bättre"? Vad menar du med det? En Äkta epa är ju shysstare än någon 740 med ryckspärr alla dagar i veckan.

    Ca 20 år nyare, finare/bättre inredning, lite bättre o kraftfullare motor. Jag gillar dock 740, 760 o 240 mer än en Duett. Men en Duett är billig å bra för pengarna.

  2. #4292
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag har haft flera crossar, närmare 5 st.
    Jag har släp, ställen, jag har skydd och kläder, skor osv. min far ställer alltid upp med skjuts, sedan har jag väl ett 15- tal polare att köra med, har fina banor härikring. problemet är endast pengarna! hade en kawasaki kx 250 med big bore 290cc förra året men sålde pga mopedköp
    Okej då kan du bara skylla dig själv! Fan va svårt det verkar för alla andra att skrapa ihop lite pengar.

  3. #4293

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Okej då kan du bara skylla dig själv! Fan va svårt det verkar för alla andra att skrapa ihop lite pengar.
    Beror på att det inte finns något PAPPA BETALA hos oss!

  4. #4294

  5. #4295

  6. #4296
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Aldrig ha råd med? Träffas nästa sommar, du kommer med din moppe och jag kommer med a-traktor?
    visst kom hit du bara, jag kan gladeligen je dig skjuts i 740:n o en guidad tur i garaget.

  7. #4297
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Okej då kan du bara skylla dig själv! Fan va svårt det verkar för alla andra att skrapa ihop lite pengar.
    det är svårt för vissa. ingen inkomst. Jag har mopeder som ingen vill köpa. mina föräldrar sponsrar mig inte med tusenlappar och har aldrig gjort, även fast vi har det ganska gott ställt. de senaste året har nästan alla mina "inkomster" såsom bidrag osv, gått till att laga mina äckliga mopeder som inte håller mer än någon timme. kläder har min mor hjälpt mig med men det är inte så att jag shoppat kläder varenda månad precis.. pengar är ett stort problem för mig, jag har haft så mycket saker av värde och skramlat ihop säkert 30.000 på några år genom att sälja delar och jag har fortfarande mycket av värde kvar, men att spara allt det, omöjligt..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #4298
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Ca 20 år nyare, finare/bättre inredning, lite bättre o kraftfullare motor. Jag gillar dock 740, 760 o 240 mer än en Duett. Men en Duett är billig å bra för pengarna.
    De flesta är ju renoverade så det spelar inte så stor roll, snyggare är dom iof. Att motorn är kraftfull spelar ingen roll ändå då den ska vara spärrad för att vara laglig. En äkta epa kan gå hur fort som helst utan att vara olaglig. P.s en äkta epa duett brukar kosta runt 30-40k
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Beror på att det inte finns något PAPPA BETALA hos oss!
    Nej förstår att alla inte kan ha den tillgången. Men måste säga det att jag har fan svårt att bli av med pengar, får ni inga studiebidrag, cash från födelsedagar, jobb osv? Alla tjatar om att dom vill ha saker hela tiden men inte en jävel har pengar!

  9. #4299
    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Drog in till gbg för jag hade tråkigt, visa sig att det var ännu tråkigare där för att alla var upptagna, så drog hem igen. Sen påväg hem satt 3 blondiner bakom mig i bussen och disskutera på fullt allvar vad som var skönast att ha i *****n.
    Har du flyttat till Skärhamn??

  10. #4300
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    det är svårt för vissa. ingen inkomst. Jag har mopeder som ingen vill köpa. mina föräldrar sponsrar mig inte med tusenlappar och har aldrig gjort, även fast vi har det ganska gott ställt. de senaste året har nästan alla mina "inkomster" såsom bidrag osv, gått till att laga mina äckliga mopeder som inte håller mer än någon timme. kläder har min mor hjälpt mig med men det är inte så att jag shoppat kläder varenda månad precis.. pengar är ett stort problem för mig, jag har haft så mycket saker av värde och skramlat ihop säkert 30.000 på några år genom att sälja delar och jag har fortfarande mycket av värde kvar, men att spara allt det, omöjligt..
    samma för mig, min pappa brukar säja att "visst du kunde fått en moppe för 30.000 men hur mycket hade du lärt dig då?" och det är sant, ja kunde fått en ny moppe o bara åkt o inte haft någon kunskap men nu vet jag nästan vad varenda skruv på den har för funktion och kunskap är inte tungt att bära

  11. #4301
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    De flesta är ju renoverade så det spelar inte så stor roll, snyggare är dom iof. Att motorn är kraftfull spelar ingen roll ändå då den ska vara spärrad för att vara laglig. En äkta epa kan gå hur fort som helst utan att vara olaglig. P.s en äkta epa duett brukar kosta runt 30-40k

    Nej förstår att alla inte kan ha den tillgången. Men måste säga det att jag har fan svårt att bli av med pengar, får ni inga studiebidrag, cash från födelsedagar, jobb osv? Alla tjatar om att dom vill ha saker hela tiden men inte en jävel har pengar!
    Måste bara fråga, vad är det för skillnad på en ÄKTA epa och en "vanlig"?


  12. #4302
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    Har du flyttat till Skärhamn??
    Yes
    FD rkan

  13. #4303
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Måste bara fråga, vad är det för skillnad på en ÄKTA epa och en vanlig?
    Skillnaden mellan epa och a-tralla är att epan har stum bakaxel samt en kortare hjulbas, kanske lite andra saker men har ingen stenkoll

    Svara i nattråden ist så slipper vi ot här!

  14. #4304
    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Yes
    Haha ofta!
    Går du på Nösnäs då?

  15. #4305

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    De flesta är ju renoverade så det spelar inte så stor roll, snyggare är dom iof. Att motorn är kraftfull spelar ingen roll ändå då den ska vara spärrad för att vara laglig. En äkta epa kan gå hur fort som helst utan att vara olaglig. P.s en äkta epa duett brukar kosta runt 30-40k

    Nej förstår att alla inte kan ha den tillgången. Men måste säga det att jag har fan svårt att bli av med pengar, får ni inga studiebidrag, cash från födelsedagar, jobb osv? Alla tjatar om att dom vill ha saker hela tiden men inte en jävel har pengar!
    Jag fyller år på julafton vilket suger.
    Sedan är ju barnbidraget på 1050kr vilket ska räcka till en jävla massa saker
    Men brukar jobba lite hos mormor med trädgårdsarbeten osv

  16. #4306
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    Haha ofta!
    Går du på Nösnäs då?
    Nej sjöfart, sktiv i pm nu ist
    FD rkan

  17. #4307
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Skillnaden mellan epa och a-tralla är att epan har stum bakaxel samt en kortare hjulbas, kanske lite andra saker men har ingen stenkoll

    Svara i nattråden ist så slipper vi ot här!
    Okej! Nattråden nurååååå~

    inge mer ot från mig!


  18. #4308
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Jag fyller år på julafton vilket suger.
    Sedan är ju barnbidraget på 1050kr vilket ska räcka till en jävla massa saker
    Men brukar jobba lite hos mormor med trädgårdsarbeten osv
    Det gör även jag Jo om man betalar kläderna själv räcker det inte långt. Jo det är ett bra sett Själv jobbade jag tre veckor i somras för att kunna ha med det i mitt cv, vilket jag ångrar som fan då jag missade mycket av sommarlovet. Men ni andra som behöver pengar kanske borde tänkt på jobb i somras!

  19. #4309

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Det gör även jag Jo om man betalar kläderna själv räcker det inte långt. Jo det är ett bra sett Själv jobbade jag tre veckor i somras för att kunna ha med det i mitt cv, vilket jag ångrar som fan då jag missade mycket av sommarlovet. Men ni andra som behöver pengar kanske borde tänkt på jobb i somras!
    Jag sökte med fick inget fitt jobb.
    Då jag bor i en liten by så är det jävligt svårt att få ett sommarjobb om man jämför med dig som bor i sthlm...

  20. #4310
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Jag sökte med fick inget fitt jobb.
    Då jag bor i en liten by så är det jävligt svårt att få ett sommarjobb om man jämför med dig som bor i sthlm...
    Jo det är sant, farsan kirra jobb till mig och en polare. Hade nog skitit i det annars faktiskt


    Edit; nattråden nu skriv inge mer här!

  21. #4311
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Lagt ut 125an för 24.5k nu, ingen som nappar, fy fan, 2år gammal och 160 mil, nypris 42k och nu ligger den på 24k..

  22. #4312
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Sjukt sugen på att dra en stor beställning delar till bilen.Men har inte fått min turbo än så kan inte måtta rör och sånt
    Sen att ja hade tänkt gå å lägga mig tidigt idag,försökte sova för ett tag sen men orkade inte
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  23. #4313
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Kände att jag sjukt öm och hade svinont i armen, kollar efter och ser ett ganska intressant blåmärke
     
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  24. #4314
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Kände att jag sjukt öm och hade svinont i armen, kollar efter och ser ett ganska intressant blåmärke
     
    Haha vafan?

  25. #4315

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Lagt ut 125an för 24.5k nu, ingen som nappar, fy fan, 2år gammal och 160 mil, nypris 42k och nu ligger den på 24k..
    Skoja inte , Köpte våran ktm sx85 2007 helt ny för 45.000 , Sålde den våren -09 och hade kört den en sommar , allt var i nyskick .. fick 16500 för den :s
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  26. #4316
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Skoja inte , Köpte våran ktm sx85 2007 helt ny för 45.000 , Sålde den våren -09 och hade kört den en sommar , allt var i nyskick .. fick 16500 för den :s
    en av de sämsta affärerna man kan göra är att köpa ett fordon nytt, dom sjunker ju åtminstone 10k i värde bara av att man skriver på papprena och rullar ut det ur butiken

  27. #4317

  28. #4318
    Inget planerat för kvällen. Nånting borde jag ändå hitta, för inte tänker jag sitta inne iaf!
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  29. #4319

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    De flesta är ju renoverade så det spelar inte så stor roll, snyggare är dom iof. Att motorn är kraftfull spelar ingen roll ändå då den ska vara spärrad för att vara laglig. En äkta epa kan gå hur fort som helst utan att vara olaglig. P.s en äkta epa duett brukar kosta runt 30-40k

    Gillar Duett från utsidan, men insidan ser ut som en påse bajs... Håller mig till 740, 760, 940, 945, 960 o 240 när det gäller A Tralla!

  30. #4320
    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Drog in till gbg för jag hade tråkigt, visa sig att det var ännu tråkigare där för att alla var upptagna, så drog hem igen. Sen påväg hem satt 3 blondiner bakom mig i bussen och disskutera på fullt allvar vad som var skönast att ha i *****n.
    Vad kom dom fram till då

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in