Ämne: Dagens Fail!

  1. #10051
    feber116s avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    en
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg

    HAHA ORKSAK: Dom hadde fest i hissen hahahahhahahahah

  2. #10052
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av feber116 Visa inlägg
    inte 8timmar och 1 timmes lunch?
    Jaja nått sånt men 9h i samma lokal ungefär
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  3. #10053
    feber116s avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    en
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jaja nått sånt men 9h i samma lokal ungefär
    hehe ja förstod de sorry de såg väldigt drygt ut

  4. #10054
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Fyfan jobbat på lackfirma i 9h idag och slipat både bilar och moppar men helvete vad det är slipdamm överallt t.ex i halsen , håret , mobilen osv
    så kul är det att jobba, bara att vänja sig (eller börja plugga så slipper du grisa runt på verkstäder och fabriker)

  5. #10055
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    så kul är det att jobba, bara att vänja sig (eller börja plugga så slipper du grisa runt på verkstäder och fabriker)
    Rätt vän att jobba med bilar och sånt skit även att snickra och vvs-arbete och det är inte särskilt jobbigt men fyyyyfan för det jävla slipdammet. Skulle jag velat arbeta på t.ex kontor så hade jag haft högre betyg men vill ju bli bilmeck
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  6. #10056

  7. #10057
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    så kul är det att jobba, bara att vänja sig (eller börja plugga så slipper du grisa runt på verkstäder och fabriker)
    palla sitta på kontor hela dagarna, löneskillnaden jämnar ändå ut sig i längden så det är inte värt att slita med plugg i flera år extra

  8. #10058
    Citat Ursprungligen postat av hudik95 Visa inlägg
    Rensade föggen nyss, fyfan. Var tvungen plocka ner halva moppen..
    DT50's.... såjävla jobbiga att meka med

  9. #10059
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    DT50's.... såjävla jobbiga att meka med
    Typ, minns första gången jag skulle byta tändstift på min, jag fick knappt på tändhatten för det var så trångt ^^

  10. #10060
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    palla sitta på kontor hela dagarna, löneskillnaden jämnar ändå ut sig i längden så det är inte värt att slita med plugg i flera år extra
    det beror på hur man räknar... visst en snickare kan tjäna mycket men en fabriksarbetare som tjänar 20-25k kommer garanterat inte upp i samma lön som en civ.ing som har en ingångslön på 28-29 och en total snittlön på 39k. visst ingenjören har 300k i studielån men det är inte så mycket pengar i längden. plus att jag helst vill att min kropp ska vara hel när jag fyller 50.

    har själv jobbat på fabriksgolvet och jävlar vad bittra människor det jobbar där. kommer särskilt ihåg när det hade kommit fram i tidningen att snittlönen på företaget var 360 000 kr/år. jävlar vilket liv det blev, alla fabriksarbetare var förbannade för att tjänstemännen har högre lön. no shit sherlock, de har utbildning, det har inte ni. till saken hör att min pappa är tjänsteman på det företaget, så jag har rätt bra koll på vad tjänstemännen tjänar i regel. sa inget om det till fabriksarbetarna, men 360 000 är nog en rätt bra snittsiffra om man kollar på hela företaget. snackade med en kille som jobbade 5-skift, han tjänade 19300/mån...

  11. #10061
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det beror på hur man räknar... visst en snickare kan tjäna mycket men en fabriksarbetare som tjänar 20-25k kommer garanterat inte upp i samma lön som en civ.ing som har en ingångslön på 28-29 och en total snittlön på 39k. visst ingenjören har 300k i studielån men det är inte så mycket pengar i längden. plus att jag helst vill att min kropp ska vara hel när jag fyller 50.

    har själv jobbat på fabriksgolvet och jävlar vad bittra människor det jobbar där. kommer särskilt ihåg när det hade kommit fram i tidningen att snittlönen på företaget var 360 000 kr/år. jävlar vilket liv det blev, alla fabriksarbetare var förbannade för att tjänstemännen har högre lön. no shit sherlock, de har utbildning, det har inte ni. till saken hör att min pappa är tjänsteman på det företaget, så jag har rätt bra koll på vad tjänstemännen tjänar i regel. sa inget om det till fabriksarbetarna, men 360 000 är nog en rätt bra snittsiffra om man kollar på hela företaget. snackade med en kille som jobbade 5-skift, han tjänade 19300/mån...
    åfan, men man hinner ju tjäna drygt 1 miljon under tiden som de som studerar får en skuld på 300k, så det jämnar nog ut sig. Och nu så är det så noga med att jobba ergonomiskt så jag tvivlar på att kroppen är förstörd vid 50 år.

  12. #10062
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    ett tips är ju att använda sug så de tar bort dammet eller att helt enkelt använda skyddsmask.
    Suget var upptaget av dom riktiga lackerarna och hade mask men dammet letar sig igenom lite och då andas man in det och ja resten tror jag ni förstår
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  13. #10063
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    åfan, men man hinner ju tjäna drygt 1 miljon under tiden som de som studerar får en skuld på 300k, så det jämnar nog ut sig. Och nu så är det så noga med att jobba ergonomiskt så jag tvivlar på att kroppen är förstörd vid 50 år.
    visst, men om man räknar på att arbetare jobbar i 45 år och tjänar i snitt 25 000 kr/mån så blir det 25 000*45*12=13.5 miljoner, ingenjören jobbar 40 år och tjänar i snitt 35 000 kr/mån, vilket blir 16,8 miljoner. så även om man räknar bort någon miljon som arbetaren hinner tjäna kommer ingenjören ifatt. sen kan ju förstås ingenjören tjäna mer eller mindre och arbetaren också, detta var bara ett exempel.

  14. #10064
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    åfan, men man hinner ju tjäna drygt 1 miljon under tiden som de som studerar får en skuld på 300k, så det jämnar nog ut sig. Och nu så är det så noga med att jobba ergonomiskt så jag tvivlar på att kroppen är förstörd vid 50 år.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    visst, men om man räknar på att arbetare jobbar i 45 år och tjänar i snitt 25 000 kr/mån så blir det 25 000*45*12=13.5 miljoner, ingenjören jobbar 40 år och tjänar i snitt 35 000 kr/mån, vilket blir 16,8 miljoner. så även om man räknar bort någon miljon som arbetaren hinner tjäna kommer ingenjören ifatt. sen kan ju förstås ingenjören tjäna mer eller mindre och arbetaren också, detta var bara ett exempel.
    Sen bor vi ju i ett sosse-land också. Flyttar man till t.ex. Tyskland så är löneskillnaderna mycket större.

  15. #10065
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Sen bor vi ju i ett sosse-land också. Flyttar man till t.ex. Tyskland så är löneskillnaderna mycket större.
    absolut, hantverkare och liknande är överbetalda något djävulskt samtidigt som akademiker är underbetalda. dumt som fan då det betyder att färre och färre utbildar sig och befolkningen fördummas jämfört med länder där fler utbildar sig, fast å andra sidan är väl en lättlurad väljarboskap precis vad reinfeldt vill ha...

  16. #10066

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    absolut, hantverkare och liknande är överbetalda något djävulskt samtidigt som akademiker är underbetalda. dumt som fan då det betyder att färre och färre utbildar sig och befolkningen fördummas jämfört med länder där fler utbildar sig, fast å andra sidan är väl en lättlurad väljarboskap precis vad reinfeldt vill ha...
    Eftersom fler och fler utbildar sig bättre blir det ju brist/färre som gör skitjobbet, det är ju därför deras löner ökar
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  17. #10067
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Eftersom fler och fler utbildar sig bättre blir det ju brist/färre som gör skitjobbet, det är ju därför deras löner ökar
    Fast nej, det är verkligen inte brist på hantverkare i Sverige. Sen tror jag personligen att svenska hantverkare inom kort kommer bli utkonkurerade av t.ex. polacker som gör samma jobb för halva priset.

  18. #10068
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Eftersom fler och fler utbildar sig bättre blir det ju brist/färre som gör skitjobbet, det är ju därför deras löner ökar
    jaså, året efter jag tog studenten var det 18 personer som sökte till natur och 3 som sökte till teknik... samtidigt ligger antagningspoängen till bygg och fordon på typ 180-200... i min teknikklass (tog studenten -10) är vi för tillfället 7 som pluggar vidare och således 21 som arbetar om jag räknar rätt... så nja.

  19. #10069

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Fast nej, det är verkligen inte brist på hantverkare i Sverige. Sen tror jag personligen att svenska hantverkare inom kort kommer bli utkonkurerade av t.ex. polacker som gör samma jobb för halva priset.
    Brist va väll att ta i, men dom tjänar ju på att fler utbildar sig och mindre gör skitjobbet
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  20. #10070

  21. #10071
    hejsan pojkar.

  22. #10072

  23. #10073
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    vacker avatar
    blivit bög på sistone?
    Senast redigerat av Danneee den 2012-03-13 klockan 01:35.

  24. #10074

  25. #10075

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Min bubbe holmqvist har varit borta från datorn i 4 dagar, hana mobil är avstängd o han går inte o nå på nåt vis

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  26. #10076
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    DT50's.... såjävla jobbiga att meka med
    Det kan jag hålla med om! Men otroligt sköna att köra

  27. #10077

  28. #10078

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    bensinpriset....
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  29. #10079
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    bensinpriset....
    +1, 15,33 på statoil...
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  30. #10080

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    +1, 15,33 på statoil...
    15.63 på OK idag....
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in