1. #1
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912

    mt5 startar inte... Film.

    tja, min mt5 startar inte och har inte gjort de så länge jag ägt den. Den tänder till lite när man försöker kicka igång den samma när man försöker rulla igång den men går inte igång helt(Kolla film). Har bytt membran till ett nytt för ägaren innan har slipat upp de förra membranet så de inte va tätt mellan reed läpparna, har bytt bensinkran pga att de va stopp i den andra. De sitter ett nytt tändstift på och den har fin blå gnista, har rengjort förgasaren och haft isär cylindern å rengjort osv. De kommer bensin till förgasaren och den har bra komp. Har testat olika munstycken 75,79,115 och 130 nu sitter de 115 de va de som satt i när jag köpte den. Har testat med en annan tändspole men samma resultat. Börjar på slut på ideér nu, vad är felet? förslag uppskattas.

    Har bytt sotningssats till ett nytt nu också utan förändring.

    min setup:

    Cylinder. Zeta 5,5hk

    membran: org 2 läppars

    Avgasrör: Luhao effektkrök

    Fögge: 24mm äkta mikuni.

    Insug: 24mm

    http://www.youtube.com/watch?v=4QQrMRTLi8Q

    Edit: vet inte hur man lägger upp filmen så att de visas direkt på forumet men ni får gå in på länken å kolla,
    Senast redigerat av derbi_crille den 2011-05-28 klockan 07:40.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  2. #2
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    För skojj skull kan du ju testa att hålla för handen över gasaren och se om den startar då.
    Om den skulle göra det, så får den för lite bensin.
    Testa även startgas om det ger några resultat.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  3. #3
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    För skojj skull kan du ju testa att hålla för handen över gasaren och se om den startar då.
    Om den skulle göra det, så får den för lite bensin.
    Testa även startgas om det ger några resultat.

    har tästat båda redan men inget resultat
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  4. #4
    Har du tästat förgasar rengöring? Annars testa det !
    att åka rieju är som att runka alltid lika härligt

  5. #5
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Ogge Visa inlägg
    Har du tästat förgasar rengöring? Annars testa det !
    om du hade läst hela texten så hade du sätt att jag skrivit att jag rengjort den... har bytt sotningssats till ett nytt idag också utan förändring.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  6. #6
    Lite overkill med en 24mm fögge.. sitter det lågfartsmunstycke i den så byt dem! det var felet på min när den ej startade. :p

  7. #7
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av micke1337 Visa inlägg
    Lite overkill med en 24mm fögge.. sitter det lågfartsmunstycke i den så byt dem! det var felet på min när den ej startade. :p

    okej provar de då. Jo jag vet de är lite överdrivet men den satt på den jag köpte den å har ingen mindre.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  8. #8
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    okej provar de då. Jo jag vet de är lite överdrivet men den satt på den jag köpte den å har ingen mindre.
    Edit: ska jag byta till större eller mindre lågfartsmunstycke?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  9. #9
    antagligen mindre.

    jag har en 20mm till min 65cc eurocylinder och den får för mycket genom lågfartsmunstycket (kehin)
    en 24mm är nog bestyckad för att gå med större cylindrar så den borde få förmycket vid just låg gas.

    när jag startar har jag ingen gas vilket funkar bra. testa det och mindre tomgång/lågfarts munstycke

  10. #10
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Tänkte också på föggen , köp en mindre
    '
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  11. #11

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    18
    Får den ens bensin till cylinder?
    Testa med att hålla full gas och kicka får den inte soppa då så är det problem med föggen!

  12. #12
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av mirt40 Visa inlägg
    Får den ens bensin till cylinder?
    Testa med att hålla full gas och kicka får den inte soppa då så är det problem med föggen!

    ja den får bensin för tändstiftet vaa blött när jag hade 130 munstycke
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  13. #13
    Byt lågfarts så ska du se att den startar dirrmoodeee

  14. #14
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av micke1337 Visa inlägg
    Byt lågfarts så ska du se att den startar dirrmoodeee
    å de kaan du garantera?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  15. #15

  16. #16
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    har du inte läst texten? jag har ju skrivit att membranet är helt nytt så ja de håller tätt å jag har ändrat nålen. men tack för svar iaf
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    å de kaan du garantera?
    Kan nästan garantera det ja. Ifall det inte fungerar får du beställa en ny förgasare

  18. #18
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av micke1337 Visa inlägg
    Kan nästan garantera det ja. Ifall det inte fungerar får du beställa en ny förgasare
    men va fan asså hela förgasaren kan ju inte va sönder de är ju nån del i den som är sönder isåfall?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  19. #19
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av micke1337 Visa inlägg
    Kan nästan garantera det ja. Ifall det inte fungerar får du beställa en ny förgasare
    de satt 30,s lågfartsmunstycke i nu ska jag köpa typ 15,s å 20,s och tästa då?

    edit: sorry för dubbelpost
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  20. #20

  21. #21
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Fläcken Visa inlägg
    har du testat med flera olika tändstift? har hänt mig att ett nytt tändstift inte funkar, trots blå fin gnista. har du kollat så det är helt tätt vid insuget?
    jaa jag har testat ca, 5 tändstift samma endå och den är tät överallt men jag har satt på 70cc(46mm) cylinder och topplock idag ska prov starta den i morgon tror ni den startar då?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  22. #22

  23. #23
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    nu har jag satt på 70cc och bytt förgasare till en 20mm nu tänder den till lite bättre men går enda inte i gång å dom delarna satt på min kompis mt5 i förgår. å den starta och gick bra så då moste de väll de va tändningen ?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in