1. #1

    Går inte att få i växel (derbi) PROBLEM LÖST TA BORT TRÅD!

    Idag skruvade jag lite på min moppe. Drog på framdrevet och la i växel för att kunna dra åt det lite hårdare. Sen lägger jag i friläge igen, plötsligt går det inte att få in någon växel. Det klickar till lite ner petar nedåt och när jag drar den uppåt så är det som en "tom" rörelse. Växelföraren går att dra ut och in lite granna, alltså typ 1 cm, vet inte om det ska vara så eller inte. Sen har jag inte kedjan på men det ska väl inte ha någon betydelse eftersom jag fick i växel precis innan problemet bara uppstod. Svara gärna så snabbt som möjligt.

    //Engert
    Senast redigerat av engert den 2011-05-24 klockan 22:33.

  2. #2
    Sätt på kedjan o rulla moppen lite så ska växlarna gå i, måste snurra lite lite för att de ska gå o växla funkar ju o snurra för hand också

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Sätt på kedjan o rulla moppen lite så ska växlarna gå i, måste snurra lite lite för att de ska gå o växla funkar ju o snurra för hand också
    Okej kan testa med det. Men kändes så konstig att det bara blev så från ingenstans när det funkat tidigare.

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Är ju nästan alltid så, att man måste rulla när man lägger i växel Troligen är det orsaken.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Är ju nästan alltid så, att man måste rulla när man lägger i växel Troligen är det orsaken.
    Jo som sagt kanske är så. Men det funkade ju precis innan så plötsligt funkade det inte, det som gör mig bekymrad..

  7. #7
    Gick ut och testade med kedjan på och det funkade. Kanske lite p12-misstag av mig men ja som ni märkte vart jag nojig hehe

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in