Variator,rem,munstycke

Tjena
    Har ett några frågor om moppen.
    Kör på denna setup:
    Dr.evo 70cc
    Yasuni C16
    21mm
    Racing koppling m.m

Så första frågan är då, gör remmen något? Kör på original rem för tillfället, men har en polare som kör en liknande setup som mig och han körde då med en stage6 rem, men när den va sleten bytade han till original ett tag och då gick den sämre i axxet?

Min andra fråga handlar om tryckfjädern och kopplingfjädrarna. Kör just nu med en röd tryckfjäder ( Mest troligen 90% den ända röda jag hittade på twostroke ) Och blåa kopplingsfjädrar ( Mest troligen 80% de ända blåa jag hittade på twostroke )
    Men det konstiga är att det känns som remmen slirar ibland och jag har inte så jätte bra axx?

Och till min tredje och sista fråga. Kör då med en Dellórto 21mm, och med ett 70munstycke i Känns lite väl lite? eller bara jag som har fel?

tack på förhand

Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Känns Jääävligt lite... har fan 88 i min och har orginal cylider och ZX rör... dock org fögge
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    Tjena
    Har ett några frågor om moppen.
    Kör på denna setup:
    Dr.evo 70cc
    Yasuni C16
    21mm
    Racing koppling m.m

Så första frågan är då, gör remmen något? Kör på original rem för tillfället, men har en polare som kör en liknande setup som mig och han körde då med en stage6 rem, men när den va sleten bytade han till original ett tag och då gick den sämre i axxet?

Min andra fråga handlar om tryckfjädern och kopplingfjädrarna. Kör just nu med en röd tryckfjäder ( Mest troligen 90% den ända röda jag hittade på twostroke ) Och blåa kopplingsfjädrar ( Mest troligen 80% de ända blåa jag hittade på twostroke )
    Men det konstiga är att det känns som remmen slirar ibland och jag har inte så jätte bra axx?

Och till min tredje och sista fråga. Kör då med en Dellórto 21mm, och med ett 70munstycke i Känns lite väl lite? eller bara jag som har fel?

tack på förhand
    Har runt 70 i min också, det är helt normalt. Jag har inte känt någon större skillnad på MHR-rem och original. Vad kör du på för vikter egentligen? 4,5 passar mig utmärkt

Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Har runt 70 i min också, det är helt normalt. Jag har inte känt någon större skillnad på MHR-rem och original. Vad kör du på för vikter egentligen? 4,5 passar mig utmärkt
    okej
    Kör på original variatorn med 3stycken 3.5g och 3stycken 4g

Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    okej
    Kör på original variatorn med 3stycken 3.5g och 3stycken 4g
    Skulle säga tyngre vikter och lättare tryckfjäder. Har 4,5 och 60%

Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Skulle säga tyngre vikter och lättare tryckfjäder. Har 4,5 och 60%
    Får prova det Har ju en 50% hemma

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar