FÖRGASAR fråga :)

tjenare, det är såhär att jag har köpt en begagnad mikuni förgasare på 20mm som det inte? sitter något munstycke i. istället för munstycke sitter det något litet rör (ca 1 cm högt) med ca 1,5 mm morrning i. på detta sitter sedan en gummiring som tätar i botten på förgasaren när man sätter på underdelen av förgasaren. moppen går bra tills man kör över halvgas. då böar den och stannnar om man inte släpper av på gasen igen.

någon som har stött på en liknande förgasare? någon som vet hur man sjusterar bränsle / luft blandning?

Tack på förhand / Gråben
    Senast redigerat av Gamle Gråben den 2011-05-26 klockan 09:31.

Det kan inte vara så att munstycket sitter i koppen under förgasaren? Har sett någon sån mikuni förgasare förut
    Men den får då för mycket bränsle iaf eftersom att den dör efter halv gas då huvudmunstycket börjar att styra

om du inte har något munstycke i så får du inge igång mopeden, att den böar kan bero på både för lite bensin och för mkt

Citat Ursprungligen postat av Lazer94 Visa inlägg
    Det kan inte vara så att munstycket sitter i koppen under förgasaren?
    ska kolla detta när jag ska till verkstan i helgen. det borde ju vara så tycker man, tack för svar

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    jag hade en 21mm mikuni som munstycket satt utan på föggen på flotörkoppen fastskruvad på en annan skruv. rätt skönt att ha de då slipper man skruva isär förgasaren när man ska bestycka den
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Det är en mikuni gasare med munstycke i koppen.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in